mandag 9. september 2013

Gleder i hverdagen.

Det er mye å glede seg over på høsten.
Tror nesten det er min favoritt årstid.
De varme fargene som jeg ikke kan få nok av.
Sopp og bær i skog og mark.


Her er dagens fangst fra epletreet i hagen.
Eplene er supre til å lage eplekake av,
 og de smaker syrlig og godt når man spiser dem som de er også

En annen ting som har gledet meg i dag er hva jeg fant på 
den lokale bruktbutikken. 
Bare se her da!



Skal si jeg var fornøyd med dagens fangst!
En stor boks med den fine okergule fargen jeg liker så godt.
Smiler fortsatt når jeg ser på boksen.

Detaljer er også noe man kan glede seg over.
Bare se på disse gamle rammene fra 60 tallet.



Vakre detaljer i hvert hjørne. 
Slike hang i stua på hvert et hus på 60 og 70 tallet.
Jeg har latt meg sjarmere av dem igjen.
Det er som å gjenoppdage noe man har glemt.
Det er viktig å ta seg tid til slikt.
 Man skal kose seg med de små tingene man ser og opplever hver dag.
Kos deg med resten av kvelden og ta en titt etter glemte detaljer du også.

2 kommentarer:

  1. Velkommen inn i blogglandia.
    Er kjempegøy.

    Kjempefine innlegg du har.
    Og fine loppefunn du har funnet da - de bankboksene er jo bare sååå fine.

    Legger deg i blogglista mi - spennende å følge med deg.
    Klem fra Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Har lenge hatt lyst til å blogge, men ikke turt. Har jo ikke peiling på hverken data eller det å ta bilder. Men nå har jeg tenkt å prøve. Det er jo kjempegøy som du sier. Kjempefin blogg du har. Legger til deg på min bloggliste også.
      Høsthilsen fra Marit

      Slett