mandag 16. september 2013

Jeg er en kjøkken-nostalgiker.

Jeg har innsett det for lengst.
Kan ikke gjøre noe med det og vil ikke gjøre noe med det.
Jeg er en kjøkken-nostalgiker.
Gammelt kjøkkenutstyr fasinerer meg.
Det er noe med kvaliteten og overflatene på dette gamle, som blir bare finere med årene.
I dag har jeg lyst til å vise dere noen gamle kakebokser.

Fikk nesten litt julestemning av disse røde.

Denne store skal det litt til å fylle med småkaker. 
Den er selvsagt beregnet på en kransekake.
Jeg gjorde ett forsøk en gang på å fylle den med kokoskaker.
Det klarte jeg ikke, gikk lei på halvveien.

 Slike gamle bokser får deg liksom i god stemning.
Man formelig kjenner lukta av nykokt kaffe!

 Denne blå kekeboksen er min favoritt. 
Akkurat passe slitt og shabby.

Disse to boksene er i daglig bruk hjemme hos oss.
Ja vi bruker selvsagt kakeboksene også, men kan ikke akkurat skryte på meg
at de er fulle hele tiden...
Kommer flere innlegg om diverse kjøkkenrelatert utstyr og interiør fremover.
Håper du titter innom igjen.



2 kommentarer:

  1. oi så mange flotte gamle bokser.. Her hos meg finnes det ingen. Kjempe flotte de to nederste :)
    Gøy med alt som er gammelt.

    SvarSlett
  2. Takk for det. Jeg liker den gamle sjarmen ved slike bokser. Dessuten er det jo fint at de kan brukes, slik at de ikke bare er til pynt.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett