lørdag 21. september 2013

Stille rolig lørdagskveld.
Det er egentlig noe av det beste som finnes.
Får i kål til middag etter ei økt på, ja kan du gjette??? 
Loppemarked!!!
Mange lurer sikkert på hva som gjør at man gidder å gå å se på alt
rælet som ligger på bordene slike plasser, gang etter gang.
For min del handler det om å finne små skatter rett og slett.
Andre synes ikke det er skatter, men for meg er det akkurat det.
Og det er for min egen del jeg går der.
En skikkelig batterilade-tid.
I dag var en sånn dag, som får en til å gjøre dette igjen og igjen...


Fant en flott liten konfektskål. 
Sjekk stempelet nederst på benet. Jippi det var 830S!
Dette var en skatt for meg, ekte sølv finner man ikke hver gang.
Fant fram pussekrem og klut med en gang jeg kom hjem i dag ja!


Dessuten elsker jeg gamle glass.
I dag fant jeg hele 8 gamle spissglass som antagelig kommer fra Hadeland glassverk, 
er ganske sikker, siden jeg bor på Hadeland.
Skal nevne at jeg er veldig svak for gammelt glass, og har samlet på dette i ganske mange år nå.
Er noe eget med ujevnheten i glassmassen, som gjør at de er så sjarmerende.
Man kan både se og føle at de er håndlaget.
Bare se her...


Disse skal definitivt få være med på årets rakfisklag !!!


Morsomt å dekke med gamle glass.


Her ser man "puntemerket" under stetten der glassblåseren har knekt av glasset fra blåserøret.
Nå klippes glassene av, slik at vi ikke får dette bruddet under lenger. 
Altså et sikkert tegn på at glasset er gammelt er et "puntemerke" under.

Blir et langt innlegg i dag, men jeg fant mer...


Seks utrolig vakre og sjarmerende firkantede asjetter sto å blunket til meg i "eksklusiv" avdelingen.
Betalte kr 80 for disse, men synes det var ett kupp!!!
Dette er tross alt Royal Doulton porselen.
Man kan kjenne den gode kvaliteten når man tar i det.


Er altså strålende fornøyd med dagens fangst og skal nå rigge meg til foran tv\n sammen med familien.
Fin lørdagskveld til alle.




2 kommentarer:

  1. likte veldig godt sølvskålen du fant.. Jeg var også på loppemarked her i helgen så regner med vi var på samme markedet.. :)
    Jeg fant meg noen sandkake former og en lampeskjerm. brukte hele 15kroner :P hehe.. Moro med loppemarked, det skulle vært enda mer av det!

    SvarSlett
  2. Sandkakeformer er min favoritt også. De kan brukes til så mye forskjellig. Har flere varianter av dem.
    Vi blogges.
    Vennlig hilsen Marit.

    SvarSlett