torsdag 12. september 2013

Uhelbredelig loppeshopper.

I dag har jeg virkelig vært på loppejakt.
Har vært på Gjøvik og frekventert opptil flere brukt-sjapper på turen.
Det resulterte jo i en god del godsaker synes jeg. 
Her kommer noen bilder. 


Jeg er litt svak for plett!!!
 Dette lokkefatet med ildfast glassinnsats var jo bare nødt til å bli med meg hjem.


Fugleburet så jeg på Finn.no igår og fikk laget en avtale om å hente det på turen i dag. 
Det er jo så nydelig.


Så fant jeg en bestikk-kasse fra gamle dager. 
Nå ble jeg glad, for disse kan brukes til så mangt.


Aluminiums spann har jeg siklet etter leeeenge og i dag fant jeg det. Hurra!!


Denne lille dingsen som har vært en kalender synes jeg var så søt.
Har tenkt å putte et par bunter med pakketråd på den.
 så kan den brukes videre selv om kalender-rullene er revet av.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Er det no rart om det er gøy med brukt butikker?
Jeg blir aldri lei ihvertfall. 
Avslutter med ett stemningsbilde fra dagens siste kupp.
Nemlig denne isbøtten i krystall med metallhåndtak. 


Jeg elsker å bruke ting på nye måter og har mange slike isbøtter,
 som jeg bruker som lysglass for kubbelys.
Det er ett godt tipsjeg gjerne deler.
 Vips så har du en fin og unik lysestake.
Ha en strålende kveld.


5 kommentarer:

  1. så koselig at du fant min blogg og ville følge meg :-)
    ser vi har samme interessen for gamle og sjarmerende ting med sjel.

    jeg legge meg til og følger med på det du finner på :-)

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. nå er vi ihvertfall 3 interiørbloggere på hadeland... :)

      Slett
  2. Veldig hyggelig at du vil følge med på mine "sprell". Det er gøy med gamle ting med sjel og sjarme. Gøy å se at så mange har denne interessen.
    Høsthilsen fra Marit

    SvarSlett
  3. oi her var det mye lekkert :D Jeg jobber på Lena og der er det 3 bruktbutikker som jeg må innom en dag.. Føler jeg aldri finner noen på Jaren, men det har kommet en antikk butikk i Gran. Besøkte den i stad, men litt for overdådig stil for min del, for å ikke snakke om prisen :)

    God helg :)

    SvarSlett
  4. Ta deg tid før eller etter jobb en dag og stikk innom de bruktbutikkene. Har vært på Ting og Tøy på Lena selv en gang for et par år siden. Var mye fint der da. Har vært innom Stilart på Gran selv. Mye fint der, men er jo fintere bondeantikviteter så passer ikke lommeboka mi så godt heller.
    God helg fra Marit

    SvarSlett