søndag 22. september 2013

Utsikt til de syv blåner.

Har vært på en liten tur opp i høyden idag.
Jeg går hit ganske ofte, men i dag hadde jeg med kamera.
Vil dele litt av utsikten med dere som stikker innom bloggen min.
Har har man faktisk utsikt over de syv blåner. bare tell.
Jeg har talt flere ganger selv og kommer til syv hver gang.


Bildet er tatt fra Lindstadutsikten hyttefelt i Lunner.
Det tar meg ca en halv time å gå hit opp.
Flere ledige hyttetomter for de som måtte være interessert.
Det mangler ihvertfall ikke på utsikt her oppe.
Man skjønner at malere har latt seg inspirere av slike vide utsyn i alle tider.
Soria Moria av Th. Kittelsen kunne vært malt her og mange andre steder.



Her har jeg snudd meg litt og tar bilde fra samme sted. 
Bebyggelsen vi ser nede i dalen er Gran sentrum.
Kan si det er litt av en utsikt her ja.
¤¤¤
Når man kommer opp i høyden slik som her er det så lett å puste
og det lukter skog og myr.
Bedre enn noen parfyme faktisk.


Utsikten på dette bildet og det øverste er tatt mot Norefjell og Vikerfjell.
Så vinterstid er det snødekte fjell i horisonten.
Blir vel noen vinterbilder av det etter hvert også tenker jeg.
¤¤¤
I morgen skal jeg vise en DIY, eller DIM vil jeg si (did it myself.) he he.
Ha en fin kveld.

1 kommentar:

  1. Jammen i meg har du ikke de syv blåner :)

    Ingenting er bedre enn å trekke frisk luft - kjenne på alle de forskjellige luktene som naturen har.

    :) Inger

    SvarSlett