onsdag 9. oktober 2013

Brett og eske med tavlemaling DIY.

I sommer kjøpte jeg ett brett med hådtak på loppemarked.
Det var at brettet hadde håndtak som fikk meg til å kjøpe det, for å si det sånn.
Dekoren var jo skikkelig flott på 90-tallet en gang, 
men noget utdatert nå synes jeg.


Koselig men ikke sånn jeg ville ha det.


Her har jeg pusset bunnen og akkurat tatt på ett strøk med tavlemaling.


Jeg hadde en eske som jeg også ville gi en makeover.
Loppekjøp fra i sommer dette også. Har vært skopussesaker i den.
Det skal det fortsette med, men den skal få bli litt kulere.
Her har jeg gitt den ett strøk med hvit spraymaling utenpå.
Glemte før-bilde selvsagt, men den var gulnet trehvit utenpå.


Her driver jeg med diverse maleprosjekter, så kjøkkenbordet var opptatt en stund den dagen.


























Her er det ferdige resultatet "nytt" brett og "ny" eske til meg. 
Dette er ting jeg kan bruke.
Så kan man jo skrive et koselig ord, eller vers på brettet beregnet på de eller den man vil servere.


Brettet funker det. Pukka teen med lakris og mynte er forresten kjempegod.
Den bør du prøve om du ikke allerede har gjort det.
Smaker søtt og godt uten å ha i suketter eller sukker.
Var så heldig å få den av en av mine hyggelige svigerinner her om dagen.
Veldig koselig bare sånn helt uten videre.


Tok sjansen på å skrive på esken. Måtte bare prøve tavle-effekten.
Tavlemalingen skal egentlig herde i 14 dager før man skriver på den, men jeg klarte ikke å vente så lenge.
Det var som å skrive på en tavle. Superbra!!! 
Jeg kjøpte min tavlemaling på Europris. 
En kvart-litersboks med plastlokk som var enkelt å åpne og lukke igjen.
Tavlemalingen jevnet seg fint ut og var enkel å påføre.
Jeg kommer nok til å male flere ting med tavlemaling, for det var gøy.
Det er kjempeenkelt så bare prøv.

4 kommentarer:

  1. Så fint det ble.
    Har og kjøpt tavlemaling på Europris,
    men ikke prøvd den enda. Fint å høre
    at den er god å bruke. Lurte på om jeg
    skulle kjøpe magnetmaling også.
    Sikkert like grei å male med den.
    Ha en flott dag i sola :)

    SvarSlett
  2. jeg så at dem hadde tavlemaling på Europris, og det er jo så flott, for den er egentlig ganske dyr.
    dette var smarte tips!

    klem tone

    SvarSlett
  3. Kjempesmart og dekorativt.

    :) Inger

    SvarSlett
  4. Wow, det ble jo kjempefint! : )
    En liten makeover kan gjøre så mye!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett