lørdag 5. oktober 2013

Det regner i dag.

Da jeg våknet i dag var det første jeg tenkte på at det regnet.
Jeg hørte at det rant fra taket.
En skikkelig våt høstdag.
Det som rant meg ihu da var diktet om regn som man lærer takt til på barneskolen.
Så barnelærdommen sitter den.
Så jeg sto opp og tok med kamera ut,
 for å fange noe av stemningen rett utenfor døra i det våte været i dag.
Det var faktisk litt gøy.




REGN
En er en og to er to.
Vi hopper i vann,
 vi triller i sand.
Sikk sakk,
 vi drypper på tak,
Tikk takk,
 det regner i dag
Regn regn regn regn,
øsende regn,
pøsende regn.
Regn regn regn regn,
deilig og vått,
deilig og rått!
En er en og to er to.
Vi hopper i vann,
vi triller i sand.
Sikk sakk,
vi drypper på tak.
Tikk takk
det regner i dag.

(Sigbjørn Obstfelder)









Skikkelig vått.
Det blåser ikke så det er en stille stemning i regnet idag.


Pus synes det er kjempefint vær å slappe av inne i.
Er igrunn enig med han.
I dag slapper vi av inne.

God lørdag folkens.

2 kommentarer:

  1. Hei :-)
    Herlige regnværs bilder!
    Skikkelig høststemning her i øvre Telemark også, det regner så det spruter! Skikkelig inne vær!

    Tusen takk for alle de koselige kommentarene du legger igjen på Gamlestogo! Er så koselig å lese :-)

    Ha en fin lørdag!
    Ingrid :-)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder fra en litt grå og våt formiddag.
    Her skein sola i hvert fall fra kl 12.
    Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett