onsdag 23. oktober 2013

DIY Reinsdyr og engler.

En liten forsmak på jul...
Snøen lå hvit utenfor huset i går da jeg sto opp.
Får alltid litt julestemning når sneen vender tilbake.
Så da kom skapertrangen fram og det ble litt klipping og liming.


Reinsdyr og hjorter er jo veldig i trendbildet om dagen,
så da klippet jeg ut noen slike.
Synes "Rudolf" ble ganske søt jeg.
Har alltid noen gamle bøker liggende som jeg kan klippe i.
Pepperkakeformer er gode å bruke som maler til det du skal klippe.
Dekorasjonslim på flaske er kjempefint til "glasuren".


Engler er også koselig å lage.
Vingene er laget av tallerkendempere i papir.
Skal finne meg en fin grein å henge de på.
Dere skal få se altså.
Må bare ut å finne greina først...


Her er hele englekoret jeg lagde i går.


 "Rudolf" på spranget.
Han ser ganske veltrimmet ut.
Julenissen er nøye med mosjon og sunt kosthold til sine kjære reinsdyr.


Klippet også ut noen grantrær av noen boksider og satte dem på ett speil.
Blir nok mer av dette før jul.


"Rudolf "på tur i skogen.
I denne skogen er det ikke jakt så han er helt trygg...
Blir ikke reinsdyrsteik av han her hos meg.



Litt tidlig med julepynt, men skal man rekke å kose seg med å lage litt av det må man starte tidlig.¨
Er ikke hyggelig med stress rett oppunder jul.
Da er det så mye som skjer.
Så nå er tiden for å kose seg med litt små-puslerier.




2 kommentarer:

  1. så flotte!
    dette er så morro å drive med før jul :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. så fine de var :D Kreativ sjel du ser jeg

    SvarSlett