søndag 27. oktober 2013

En historie om et tre.

Fargene på himmelen er så vakre.
Denne stripen med orange farge var som ett silkebånd laget av ild.
Som ett silkebånd vinden tok med seg...


Så kom silkebåndet til å feste seg i grenene på dette treet.


Trekronen ble farget av det glødende silkebåndet.
 Treet kjente på varmen den gyldne fargen gav det.
Det erindret den fine høsten hvor det hadde hatt galla-antrekket på med sine fine gule blader.
Nå var trekronen naken og bar.
Klar og ventende på en ny stille årstid.
Vinteren.


 Vinden rev slikebåndet med seg og det blafret videre.
Treet kjente at vinteren faktisk er en kjær venn.
En venn som kommer med den fine hvite kåpen av sne og rim.
Treet gledet seg til å få denne lune og vakre kappen igjen.
Det gledet seg til å møte sin kjære venn igjen.
Vinteren.
¤¤¤¤
En liten historie for å minne meg selv på at vinteren er rett rundt hjørnet. 
En historie også for å minne meg selv om at vinteren faktisk er en stille og pen årstid.
For akkurat nå har jeg det så bra i den milde høsten at vinteren faktisk virker litt skremmende på meg...
Jeg liker jo egentlig den stille harmonien snøen gir.
Knirkingen under skoene.
Isroser på vinduet.
Glitring i snø.
osv.

Flere enn meg som trenger å tenke litt positivt om vinteren i år?
God søndag til alle som titter innom.

2 kommentarer:

  1. En aldeles nydelig høsthimmel.
    Ja naturen er flott.
    Likte de englene du har laget.
    ønsker deg ei herlig ny oktoberuke :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for hyggelig kommentar. Morsomt å lage de englene, så det er hyggelig at noen liker dem.
    God uke til deg og.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett