onsdag 16. oktober 2013

Gamle kjøkkenredskaper.

Fikk bare lyst til å vise noen av de gamle kjøkkenredskapene jeg har samlet.
Synes kjøkkenredskaper med litt alder er fasinerende.
Tenk hvor mye arbeid som ble lagt ned i kjøkkenet før i tiden.
Da man laget all mat fra bunnen av.


Saftkoker og kaffekjele med røde håndtak, skikkelig fint med litt rød "besetning" også på kjøkkenutstyr.
 Kul retrokaffekanne også i rødt.
(Jeg er veldig glad i rødfarger, alt fra knallrødt til burgunder.)


Dynkeflaske i aluminiium. Denne er litt lumsk, da toppen er litt løs.
Men så lenge jeg husker på det så kan den brukes.
Dessuten er den fin som vase.
Sandkakeformer er også morsomme, siden de kan brukes til så mye.


Norgesglass er jo også både praktiske og dekorative.
Og har i årenes løp fått mange nye bruksområder.
Jeg har ett lite lager med sånne...
Man vet jo aldri når man får en god idé som må settes ut i livet med det samme!!!


Synes disse gamle Tv-kannene også er morsomme.
Buljongterninger i storpakning kan man vel si om boksen.
Jeg hadde hatt nok for ett par tre år med en full sånn en tenker jeg.
Terningene hadde nok gått ut på dato før jeg fikk brukt dem opp, he he.
Det kommer flere innlegg om gamle kjøkkenredskaper fra meg etter hvert.
Jeg har mer på lager å vise fram, dette var bare en liten smakebit.
¤¤¤¤
(PS: Ja jeg har god plass å lagre ting på, Har ett gammelt fjøs som er kun "mitt område")
Hyggelig at dere titter innom meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar