onsdag 16. oktober 2013

Gamle sjarmerende blikksaker.

Har tidligere skrevet at jeg har fått litt dilla på blikkting.
Her kommer noen bilder med noen av mine siste blikk-funn.
Det er noe med det rustikke preget som gjør dette så sjarmerende.
Synes disse blikktingene har så fin patina at jeg blir helt forelsket.
Shabby sjarm får en si.


Disse tre formene og den store esken var jeg så heldig å finne på et loppemarked i helgen.
Om det er kake, pudding eller posteiformer vet jeg ikke men de er:
Kjempedekorative!


Desilitermålet med hank har jeg funnet på loppis for et par år siden.
Det lille "sinkbadekaret" og sikten fant jeg i helga.
"Badekaret" blir fint som såpekopp tenker jeg.
Kunne kanskje duge som skål til strøsukker også med den lill blikk-øsa til å forsyne seg med.
Vi får se hva det blir.


Det gamle eggeglasset og den lille spaden er arv fra min mormor.
Spaden sto i potetsmelboksen hennes.
Et godt minne fra barndommen.


Artig  etikett på kakeboksen.
Har vært noe slags medisin på den ser jeg,
(Googlet meg fram til at Phenazon er et smertestillende middel.)
men noen har brukt den til Serina-kaker isteden.
Kjempemorsomt synes jeg.
Da har boksen en historie å fortelle.
Etiketten skal få sitte på.
Ha en fin dag.

4 kommentarer:

  1. Så flotte ting. Heldig du som kom over slike skatter.
    Ikke ofte en finner så fine ting.
    Ekstra stas med litt historie rundt tingene.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  2. dette er ting som jeg er veldig svak for...flotte ting du har fått tak i :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Elsker slikt ♡♡♡♡
    Heldige deg :-):-)

    Klem Bente

    SvarSlett
  4. Fine ting, spesielt medisin-/kakeboksen. (",)

    SvarSlett