søndag 13. oktober 2013

Gårsdagens loppefunn.

Kjempebra loppemarked i går.
Brukte ikke mye penger, men koste meg stort mens jeg gikk der å kikket.
Det ble selvsagt med noen saker hjem...


Mye plett, som vanlig med meg.
Her er noen av tingene etter at jeg har pusset dem.
Har også lyst til å vise sakene før jeg pusset dem.
Man ser forskjell for å si det sånn...


Ikke akkurat nypusset, men det kan jeg fikse.
Synes faktisk det er gøy å pusse, man ser jo virkelig resultatet etterpå.
Rask belønning det liker jeg.


Dette lille toalettspeilet med nedfellbar hylle likte jeg godt.
Gammelt speilglass som er gjennomslitt enkelte steder. Nydelig synes jeg.
Ble med ett par telysestaker også.
Dessuten medførte loppemarkedturen i at jeg måtte innom Plantasjen.
Jeg kjøpte meg nemlig en liten metallurne på loppisen som jeg har ønsket meg lenge,
men ikke har giddet bruke mye penger på.
Den måtte jeg selvsagt ha en blomst oppi med en gang!!!
Loppefunnene går rett i bruk.


Dette fløte og sukker settet ble også med hjem til meg.


Disse to lysestakene var også med i posen.
Ble nesten litt julestemning her med de røde eplene og furukonglene som jeg plukket i går.
Gleder meg "litt" til julepyntinga gitt.
Må ut å plukke flere kongler i dag, da skal jeg ta med kurv.
I går hadde jeg lommene fulle og det var veldig upraktisk.


Glassunderlagene med plettkant var også vakre synes jeg.
Det er noe med skinnet i den gamle pletten som får meg til å like det så godt.
Stearinlysskinn og plett er for meg litt magisk...
En av gledene i hverdagen.

God søndag.

4 kommentarer:

  1. Her var det jammen mange flotte loppefunn.
    Lurte litt på om jeg skulle ta en tur på et
    loppemarked i går etter jobb, men jeg droppet
    det. Vi var en tur å ryddet litt på etpar graver i stedet.
    Det trengtes, så det var nok en riktig avgjørelse.
    Men i dag skal jeg en tur ut å se etter små grantre ,
    litt mose og kongler. Må ha litt til pynt på trappa.
    Ønsker deg en herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Fine ting, det gjelder å ha øynene med seg på loppemarked.

    SvarSlett
  3. for noen flotte funn :D Hvor var det loppis henn`? Det har jeg ikke fått med meg :(

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg var fornøyd med de tingene. Det lille speilet har blitt min favoritt med telysestaker på hylla. Gir så fint skinn.
      Jeg var på loppis på Nakkerud. Det tok 1 time å kjøre så det var bra jeg fant noe fint...
      Vennlig hilsen Marit

      Slett