onsdag 30. oktober 2013

Kobber inspirasjon på loppemarked.

Jeg er veldig glad i kobbergjenstander.
Synes derfor at det er gøy at kobber er en populær trend nå.
Gammelt kobber har en egen glød synes jeg.


Denne søte lille kaffekjelen str 00 fra Vølund på Hamar fant jeg på årets siste loppemarked.
Det er den minste kaffekjelen i sortimentet derfra og ganske vrien å få tak i.
Gjett om jeg ble glad da!!!


Kobbergjenstander fordrer jo at de blir pusset en gang i blandt.
En gang i blandt vil si en gang per år for min del.
Jeg pleier å ta det før jul.
Da sitter "gubben" og jeg med pussekluter og en flaske rødvin og gnikker...
På den måten blir pussingen litt hyggelig også.
Man ser jo resultatet med en gang også da, 
men det blir enda hyggeligere med ei flaske rødvin på deling også.
Kanskje ikke bare kobberet som blir pussa, he he...


På årets siste loppemarked fant jeg også denne trebollen, messingstaken og dette søte saltkaret i grønt.
Skikkelige koselige ting helt i min ånd.
Hyggelig å avslutte loppesesongen på denne fine måten.
Det gir spiren til å glede seg til vårens loppemarkeder igjen.
Å glede seg til noe er bra.
Godt å ha noe å se fram til over vinteren også.

Ha en trivelig onsdag.

1 kommentar:

  1. jeg har noen kobberting også, men er litt usikker på om det passer inn hos meg, til tross for at det er moderne.
    Jeg elsker i allefall treting....det passer fint inn hos meg :-)

    klem tone

    SvarSlett