søndag 20. oktober 2013

Kuriositeter.


Dette er gamle slitte ting som jeg faller for.
Ett gammelt saltkar i tre, som mangler lokket, men som er utrolig fint for det.
Kaffeboksen er veldig slitt, men selve fargen og slitasjen sammen gjør den bare så utrolig sjarmerende.
Gammel plett liker jeg bare bedre og bedre...
Kuriositeten her er vel den innrammede plakaten


Plakaten i rammen er fra Christiania Spigerverk.
Den har nok blitt hengt opp på de ulike maskinene når det skulle foretas reparasjoner eller tilsyn.
HMS (helse, miljø, sikkerhet) fra gamle dager rett og slett.
Det står ikke noe årstall på plakaten så jeg vet ikke hvor gammel den er,
men kan vel være fra 50-60 tallet kanskje?
Gøy at den havnet hos meg, jeg fant den på ett marked i sommer.


Dette skiltet kjøpte jeg på Finn.no for noen år siden.
Det har funnet sin plass på Do-døra hjemme hos oss.
Mange har fått seg en god latter når de skal på toalettet hos oss for første gang.
Litt humor i interiøret er forfriskende synes jeg.
Gøy når vi hører folk le i det de skal ta en tur på WC, da har vi oppnådd noe bra.
Det er sunt å le!
Så jeg kommer til å fortsette med slike morsomme innslag rundt omkring i huset vårt.
Er morsomt med litt uventede detaljer her og der.
¤¤¤¤
Håper du får en gøyal søndag.

1 kommentar:

  1. Ja det var et morsomt skilt på dodøra.
    Jeg har et gammelt porselensskilt det står
    venterom på. Det hang her i huset på døra inn
    til legens venterom den gangen det var legekontor her.
    Det har jeg tenkt å ha på dodøra når jeg bare får malt den, en gang.
    Så flotte gamle ting du har. Er ikke så farlig om alt ikke er komplett.
    Er flott likevel. Og så passet de så fint sammen i fargene.
    Ønsker deg en god søndag :)

    SvarSlett