torsdag 17. oktober 2013

Sanking.

Det var jo så fint vær i helga som var, at jeg bare måtte ut å sanke litt.
Det jeg sanket var ikke spiselig.
Snarere noe som skal bli godt å hvile øynene på etterhvert håper jeg.
Jepp, det er materialer til juledekorasjoner.


En kakeboks full av furukongler.
Fint å kunne bruke kakeboksene resten av året også, ikke bare til jul.


Før konglene kom i kakeboksen "stekte" jeg de på 150 grader i 1,5 time.
Da hadde de åpnet seg og var tørre og fine.
Det luktet faktisk parfyme i hele huset etter denne stekingen.
Ganske sterk lukt, men det luktet godt.



Har også funnet meg noen fine røtter.
Så i år tror jeg at jeg må ha meg ett lite juleverksted.
Artig å være litt kreativ.


3 kommentarer:

  1. Fint med naturmateriell til pynt.
    Flott å kunne gå i skogen å plukke
    slike ting.
    Og den kakeboksen er jo kjempefin,
    Ønsker deg en herlig helg :)

    SvarSlett
  2. Naturmaterialer blir den beste pynten.
    Smart å tørke konglene i ovnen, det har jeg ikke prøvd.

    Ha en finfin fredag!!

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har funnet, røtter er jeg svak for.
    Jeg drasser med meg støtt noen hjem hehe, de er jo flotte i bed og til pynt.

    Ha en fin helg.

    SvarSlett