søndag 6. oktober 2013

Små hus i skogen.

På mine turer i skog og mark ser jeg mye morsomt.
I dag har jeg lyst til å vise dere flere små hus.
Eller jeg velger å kalle det hus da.
Ikke så mange interiørtips å hente her men gøy alikevel...


Denne hule stubben må jo være et fint hus for et eller annet lite dyr.
Synes den var så søt.
Man kan nesten lage seg ett lite eventyr rundt hvem som bor her og hva de driver med.
Har man øynene med seg ser man mye fint i naturen.


Hytte bygget på fire avsagde bjerkestammer.
Dette byggverket kjenner jeg godt.
Mannen min og nabomannen snekret denne hytta til barna våre og deres for mange år siden.
Er ikke i bruk lenger nå, men ganske morsom da.


Inngangen til et grevlinghi. Aha, så det er hit den har flyttet.
Vi hadde en grevling som bodde under låven vår i mange år.
Men så har det vært stille der i flere år nå.
Den har nok flyttet til bedre fasiliteter som er mer usjenert.


Min far har snekret seg ett nytt fuglehus og det var visning for fuglene i går. He he.
Han har vinklet det slik at han har full innsikt på brettet.
Så nå er det klart for vinteren for hans del.
Går med noen kg med solsikkefrø der kan man si.
Han har flere forings-stasjoner rundt om kring.
Så husk småfuglene i vinter også dere. 
Husk å fore hele vinteren når du først har begynt.


Siste bilde av et lite hus, er en gammel utedo jeg går forbi på en av mine faste turer.
Denne står midt ute i intet. Tror det har vært doen til et gammelt kalkverk som lå her.
Driften sluttet på 50-tallet, så er en stund siden denne har vært i bruk.

1 kommentar:

  1. Koselige "hus" du har tatt bilde av :))

    God søndag ♥

    Klem Bente

    SvarSlett