mandag 11. november 2013

DIY flere telyslykter i ny design.

Fikk plutselig en idè som måtte settes ut i livet med det samme.
Heldigvis har jeg ett lite lager med tomme glass...


HaPå-glass som jeg klippet ut en stjerne og limte så vidt fast på begge sider av glasset.
Så sprayet jeg over med spraymaling  utenpå glasset.
Fjernet så papirstjernen og vips et kult telysglass.
Surret litt naturhyssing rundt toppen.


Litt usikker på om det synes at det liksom er ett rådyr som er ute i skogen.
Mine tegne og klippeferdigheter er ikke så proffe, men det skal altså forestille ett  rådyr ute i skogen sin.
Laget to lykter ett av ett vanlig syltetøyglass og ett av ett glass hvor det har vært oliven.
(Jeg og yngste-sønnen er ville etter oliven...)


Hadde sikkert blitt fint med ensfarget papir også, så det hadde blitt en silhuett av rådyret og trærne.
Men jeg har jo kjøpt meg bøker på loppis og bruker det.


Her ser dere dagens samling av nyproduserte telysglass hos meg.
Furukonglene er også sprayet med hvitmaling.
Litt rustikk og nesten gratis førjulspynt.

God kveld til alle.


5 kommentarer:

  1. så lurt
    og koseli
    flink er du
    nyt kvelden
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. så hyggelig lysfat :D Jeg laget stjernefrostlykter i sommer :) Så enkelt og så billig!
    Hyggelig er det å pusle med også

    SvarSlett
  3. Så flotte disse ble da. Er imponert over
    det du klarer å klippe ut av disse bøkene.
    Jeg klarer ikke å klippe ei stjerne på frihånd
    en gang. hehe.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  4. så flotte lysglass :-)

    klem tone

    SvarSlett
  5. Morsomt,du er virkelig i lyslykt hjørnet :)) Flinke deg :))
    Takk for engasjert kommentar på bloggen min ♥

    God klemmmm

    SvarSlett