mandag 11. november 2013

DIY Strikkehjerte.

Selvlaget strikkehjerte.
Jeg er ikke noen strikkedame, men fikk det for meg at jeg skulle prøve meg på ett lappeteppe her i høst.
Jeg strikket litt, men så blir det ikke mer.
Strikketøyet bare ligger der...
Så kom Inspirasjonsbladet fra Mester Grønn i posten.
Der så jeg noen strikkede jule-stjerner.
Dette satte meg på en idè om å lage ett hjerte av det lille jeg hadde strikket.
Som sagt så gjort.


Så langt hadde jeg kommet på to måneder liksom...
Ikke særlig langt.


Klippet meg ett hjerte som jeg tenkte ville passe.


Sydde rundt mønsteret med symaskin.


Tok en gammel ankelsokk og fylte med ris.


Snurpet igjen der det passet.


Puttet sokken med risen inn i hjertet som jeg nå hadde vrengt og sydde igjen i bånn.
Satte på knapp og hempe av grov hyssing på begge sider av hjertet siden dette er litt tungt.
Så ble det ett hjerte til å henge på døra på framskapet.
Artig med litt nytt.

1 kommentar:

  1. Ja dette var artig
    gøy med hjemmelaget
    fine deg til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett