tirsdag 12. november 2013

Gammel messing ruster ikke...

Har lyst til å vise litt stemningsbilder i kveld.
Har valgt å lage litt varm stemning med noen av messinglysestakene mine.
Har samla på messinglysestaker i mange år og har mer enn nok,
men kjøper fortsatt med meg en eller fem hvis jeg liker dem...


Noen som kjenner seg igjen?
Vil tro at flere av dere som er belastet med "samlergenet" har vært borti dette.
Jeg har ihvertfall "samlergenet" og støter på dette stadig vekk.
Skal, skal ikke kjøpe mer...
Veldig vanskelig å la være så det blir som regel til skal.
Ja ja sånn var det med den saken.
Prøver imidlertid å bruke det jeg kjøper litt på omgang slik at tingene ikke bar blir stående i ett skap.
Også kanskje man en gang kan "ta hull" på samlinga og selge litt i en liten gårdsbutikk eller på ett marked.
Hvem vet?


Her har jeg samla sammen noen forskjellige lysestaker og satt de på en gammel stol.
Det blir en varm glød av det gamle treverket, flammene fra stearinlysene og skinnet i messingen.
  Synes det er fint at de er forskjellige og har ulik høyde.


Fine detaljer på foten til de forskjellige lysestakene.


Paella-pannen kan fint brukes til å samle lysestaker oppi.
Funderer på å bruke denne pannen som basis for årets adventsstake.
Litt skal, skal ikke der også...
¤¤¤¤
Og så må jeg takke Elin fra bloggen: inspirasjonfraelin.blogspot.no for den fine gaven jeg vant hos henne.
Telysglasset er allerede i bruk.
Skiltet henges opp på soveromsdøra og serviettene med hjorten på skal jeg spare til en spesiell anledning.
Tusen takk og det var hyggelig å møte deg.
¤¤¤¤

Ha en hyggelig kveld i skinnet fra stearinlysene alle sammen.

2 kommentarer:

  1. Messing finnes ikke i mitt hjem, men smaken er som baken.. hyggelig å høre at gaven falt i smak :)
    Moro å møte ansiktet bak bloggen din.
    Ønsker deg en fin kveld videre.

    SvarSlett
  2. Syns messing blir mer og mer fint.
    Men det er bare fint når det er nypusset.
    Og der skorter det hos meg.
    Derfor er stort sett de messingsakene jeg har fremme
    spraymalte.
    Ha en god kveld :)

    SvarSlett