fredag 29. november 2013

Hverdagsengler.

Var på den lokale bruktsjappa i dag.
Der hadde de startet opp salget av juleting.
Jeg har mer enn nok av ting, men fant tre engler litt rundt omkring i butikken.
Disse tre englene "snakket" til meg...


Ingen av englene var "perfekte" i forhold til malen når man tenker på engler.
Jeg tenkte øyeblikkelig at dette var "Hverdagsengler".
Slike som det finnes mange av rundt omkring.


Snille, hyggelige, omtenksomme mennesker vi møter i hverdagen,
De som er der akkurat når du trenger dem...
Som ser deg og har troen på deg.


Når man tenker på engler ser man gjerne for seg langt flagrende hår,
slank silhuett og et vakkert ansikt.


Men det er vel med engler som med oss mennesker,
De kommer i ulik innpakning.
Noen tykke, noen med tynne skranglete bein, noen med krøller og noen uten hår.
Slik som disse englene her. 


Det jeg vil fram til er å rope ett HURRA for variasjoner!!!
Så bra at vi har ulike kvaliteter, smak og interesser.
Så godt at ikke alle er like.
Det hadde blitt kjedelig.


Synes disse englene også var vakre,
alle på hver sin måte.
Og som kjent: Skjønnhet kommer innenfra...


Så tenk deg litt om i kveld og sjekk ut om ikke du også har noen 
fine "Hverdagsengler" rundt deg.
Det har jeg, både på kommoden min og ellers.
Kanskje nettopp DU er noens "Hverdagsengel", hvem vet?




 Ønsker dere alle en god kveld.
Tusen takk for koselige kommenterer til alle dere"Hverdagsengler"!!!


3 kommentarer:

  1. Det var et herlig innlegg,flott skrevet og nydelige engler. :)
    Jeg har også mine.:)
    Klem.

    SvarSlett
  2. herlige engler.
    God helg til deg :)

    SvarSlett
  3. så herlige
    goe helg til deg
    klem eli:)

    SvarSlett