søndag 24. november 2013

Islykter.

Endelig. 
I år ble det islykter.
Har tenkt å gjøre dette i flere år.


Har bare ikke fått ånden og gjort det.
Men nå i år har jeg laget flere.


En av lyktene gikk i stykker da jeg skulle ta den ut av bøtta.
Gjenbruker som jeg er synes jeg delene også kunne brukes som lykter.


Likte uttrykket skårene gir. 
Det minner om glass.


Det er noe magisk ved å se varmen inni isen.


Tror rett og slett jeg er litt bergtatt av dette.


Det fasinerer meg også at lyktene er så forskjellige.
Noen er helt blanke, andre har fått et frostet uttrykk.


Her er klumpen  som jeg har vist tidligere.
Jeg har fått hulet den ut litt mer.
Måtte rett og slett  holde den under kjøkkenkrana.
Spylte på med varmt vann så det ble ett større hull i den.
Så fikk jeg satt lyset nedi.


Varme og kulde om hverandre.
¤¤¤¤
Ønsker dere en fin kveld.

10 kommentarer:

  1. SÅ FLOTTE
    HERLIGE LYKTER
    MED KOELIG LYS
    NYT KVELDEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte islykter.
    Jeg har nok opplevd mye det samme som deg,
    at de fryser til en stor klump, hehe. Er ikke
    alltid en rekker å følge med så de blir passe
    mye fryst. Men de du har laget nå var jo veldig flotte.
    Kanskje jeg skal prøve meg på det i morgen.
    Skulle hatt noe fint utfor døra på loppa.
    Og i morgen(og to dager til) skal jeg driver der
    hele dagen å ordne til julemarked. Er mye jobb,
    men jeg gleder meg. Håper det er mange flotte
    juleting å sette frem.
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  3. Ble jo reine skulptur parken med deg :)) Så flott det ble ♥
    Du må prøve å fylle litt vann i ballonger også,da får du is kuler. Jeg gjorde det ifjor :)

    Klemmm Bente

    SvarSlett
  4. Ja det er magisk og en helt egen og god stemning :) Leo hunden vår har en vannkopp ute på terrassen og hver morgen får han nytt vann. Nå er det is som veltes ut i vasken hver morgen- kanskje jeg skal ta med noe av det ut å sette lys i :)

    Nyt dagen klem Monica

    SvarSlett
  5. Flott og stemningsfullt med islykter. Kjempekoselig! Det må prøves ;-)

    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  6. Så flotte islyktene ble! Rene kunsten. Jeg har også tenkt hvert år:) Ikke lett med den ånden, nei:) Foreløpig har vi for mange varmegrader her, men fryseren er jo fin da. (hvis den ikke var så full)

    Ha en fin novemberkveld.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  7. Tusen takk for omsorg og koselig kommentar. Jeg hadde jo ikke bloggen din på lista mi, men det har jeg ordnet nå, så jeg kan stikke innom av og til :) Nydelige lykter og så lite som skal til. Håper vi får litt frost her også, så kanskje jeg får til å lage noen for å pynte med ute. Ha en fin adventhelg og kos deg.

    SvarSlett
  8. Så fine islykter, dette er så dekorativt!
    Akkurat nå er her så mange pluss grader at de vil tine fort, men når frosten kommer skal jeg jammen lage meg noen :)

    Ønsker deg en fin adventstid
    klem

    SvarSlett
  9. Så fine lykter! Koselig at du har vært inne hos meg også, velkommen igjen!

    SvarSlett