fredag 15. november 2013

Juleinspirasjon

Mer juleinspirasjon fra meg til dere.
Kjenner at jeg må ha litt kreativt utløp hver dag.
Så i dag ble det dette lille tablået som dukket opp.


Den knallrøde sponesken er vel egentlig ødelagt av bengalakken,
men jeg synes den er fin til julesaker.


Kjøpte den på ett marked midt på sommeren en gang.
Men jeg tenker gjerne fram mot jul også da, så denne var perfekt for meg.


Synes sånne øskjer er så fine med  tægersømmen i siden.
Tenk så fint håndtverk dette er.
Har en annen gammel øskje som min bestefar brukte til pultost da han jobbet som tømmerkjører i skogen.
Den lukter fortsatt stramt nedi etter veldig mange år.
Bestefaren min var født i 1891 så han var en velvoksen mann da han ble far,
og en gammel mann da han ble bestefar til meg.


Inspirasjons hilsen fra Marit.

3 kommentarer:

  1. så koselig og julestemning :-)
    julestemningen lar vente på seg....må ha snå før den kommer :-)
    øskje, er det et ord dere bruker herover?

    klem tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja min bestefar titulerte disse sponeskene som øskjer. Synes det er litt gøy å ta fram gamle dialektord innimellom.
      Vennlig hilsen Marit

      Slett
  2. Så koselige bilder,herlig inspirasjon. :)
    Ha en fin dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett