mandag 25. november 2013

Kjøkken nostalgi.

Må vel snart komme igang med julebaksten.
Har tenkt at disse nostalgiske gamle tingene skal få meg på sporet.
Er veldig treg angående baking om dagen.


Jeg liker jo som kjent gamle kjøkkenredskaper og ting til baking er intet unntak.


Disse gamle kakeutstikkerne er så fine. 
Gode å bruke er de også.
Særlig de to med håndtak på.


Gamle mandelkverner maler mandlene på en annen måte enn en kjøkkenmaskin.
Jeg bruker kun den gamle.
Kransekaka ble ikke den samme da jeg hadde brukt kjøkkenmaskina.
Det er min erfaring da, mulig andre mener noe annet.


Et gammelt kjevle er også både dekorativt og godt å bruke.
Det ligger så godt i hånda.


At sola titter inn gjennom vinduet er koselig.
Det var dagens dose med kjøkken-nosstalgi.
Kos dere med julebaksten dere som har satt i gang.

4 kommentarer:

  1. Det var et koselig innlegg :-)
    Noe eget med disse gamle bakeredskapene♡♡
    Fikk no nesten lyst å bake jeg også etter innlegget ditt her, takk for det :-)

    Benteklem

    SvarSlett
  2. Så koselige islykter i forrige innlegg. :) Har ikke begynt med bakingen enda
    her heller,det er vasking av tak og vegger på tapetet denne uken. Mange fine
    skatter du har,elsker den rosa boksen. :)
    Ha en fin ny uke.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Å så herlige skatter
    herligt at du bruker dei også
    flott dag til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  4. Koselig med litt nostalgi på kjøkkenet.
    Har ei slik gammel mandelkver.
    Men den blir ikke brukt, er bare til pynt.
    Har vært på loppa i hele dag og begynt å forberede
    julemarked. Gjorde også unna litt av "julebaksten" da
    sønnene til ei kom innom å solgte julekaker for sin sønn igjen hehe
    lLttvint, godt og greit. Men liker å bake så det blir vel litt mer etter hvert
    Ha en god kveld :)

    SvarSlett