torsdag 7. november 2013

Små skatter til juletreet.

Var å hentet en pakke på posten i går.
Den har jeg gledet meg til å få.
Har nemlig kjøpt meg en eske med 24 gamle små juletrekuler.
De må jeg bare vise fram til dere.


 
Kulene er 3 cm i diameter.
Skikkelig søte, får nesten følelsen av at de er små sukkertøy.


Kuler som denne minner meg om min oldemors juletre.
Hun hadde alltid ett lite tre stående oppå ett bord i stua si.
Jeg likte å stå å se på det treet hvert år husker jeg.


Gyldne fine farger på disse kulene her.


Gode varme farger som skal få bekle ett lite juletre hos meg til jul.


Esken var helt intakt, med påskriften Små kuler på en liten etikett.


Tenk at jeg var så heldig å få kjøpe disse små "juleskattene".
¤¤¤¤
Har dratt på meg feber og vond hals.
Skal slappe av og ikke gjøre noe som helst i dag kjenner jeg...
¤¤¤¤
God ettermiddag.

5 kommentarer:

  1. Å heldige deg
    dette vekker barndomsminner<3
    ønsker deg god bedring
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Nydelige julekuler.
    Kommer til å gjøre seg på juletreet.
    Jeg har også noen gamle julekuler,
    men tørr ikke henge de på treet i tilfelle
    de detter ned. Har de heller i etpar gamle skåler
    som pynt på et bord eller ei hylle
    Ha en fortsatt herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Hei ;) Gratulerer så mye med funnet av disse lekre kulene. Ja de vekker minner, min bestemor hadde slike! For en koselig og skjønn blogg du har her forresten! Her må eg følge med videre ;) Eg er nok også en liten skrotnisse som du kaller det, loppemarked og brukthandel er kjempe gøy ! ;) Ha ei fin fin snart helg !
    Klem fra Åshild

    SvarSlett
    Svar
    1. God kveld Åshild.
      Så morsomt at du har funnet fram til bloggen min og har lagt deg til som følger. Det var koselig.
      Det er heldigvis mange som er slike skrotnisser som oss. Bra at så mange ser verdien i de gamle fine tingene.
      Håper du kommer til å trives som følger hos meg. Velkommen er du i høyeste grad.
      Vennlig hilsen Marit

      Slett
  4. Så fine kuler. Jeg ønsker meg virkelig et juletre pyntet med gammel julepynt. Det minner meg om min bestemor som også hadde et lite juletre stående på et bord. Jeg har noen, så det er bare å samle videre, så får jeg nok oppfylt den drømmen. Dine er iallefall superfine.

    SvarSlett