lørdag 30. november 2013

Vinterstemning.

Jeg liker å skape stemninger.
Når vi har barfrost og isen såvidt har lagt seg på småvannene tenker jeg på skøyter.
Disse her fant jeg på ett loppemarked i sommer.
Nå var tiden inne for å bruke de til å skape litt god vinterstemning.


De skal nok ikke brukes til annet enn pynt og som stemningsskapere.
Kan ikke skryte på meg så mye skøytegang.
Prøvde på en bane for noen år siden med yngstesønnen,
 men fikk så vondt under føttene at det ikke frister til gjentagelse...


Det jeg kan bidra med på skøyteisen er å bære sekken med termos og matpakke.
Så kan jeg være tilskuer og heiagjeng på sidelinja.
Det er jo fint å ha med støtteapparat også.
Det er mer meg...


Denne termosen er så utrolig søt.
Fin og  rutete utenpå.
Glasskolbe inni, så man må være litt forsiktig.
Den rommer akkurat to små kopper med kakao.


En stol er også godt å ha når man skal skifte på seg skøytene.
Ihvertfall for oss som er over de første 20 åra...


Noen som fikk lyst til å gå på skøyter?
Isåfall husk å ta med mat og drikke og sjekk at isen er tykk nok.
Ha en fin dag.

1 kommentar:

  1. Min mann var å pilket forrige lørdag.
    Fikk to små fisk. En ørret og en sik. Siken fikk katten. hehe
    Koselig stillben du har laget.. Gleder meg til å starte med
    litt adventspynting her.
    Ha en herlig dag .)

    SvarSlett