fredag 20. desember 2013

Å synge julen inn.

Noe som hører julen til er de gode gamle julesangene.
Etterhvert har også ett nytt begrep, julemusikk kommet til.
Jeg har en egen mappe på Spotify som jeg har kalt JUL.
Når jeg starter opp første sangen her,
 kommer julestemningen sigende ganske raskt.


Denne sangeren her, tar i og synger for full hals.
Det må vel innrømmes at jeg innimellom gjør det samme.
Husarbeidet går så mye bedre da...
Det er bare det at jeg har ikke noen stor sangstemme, og i duett med 
for eksempel Sissel Kyrkjebø hentet fra Spotify så er det
at jeg krysser fingrene og håper ingen banker på døra.
Litt flaut å bli tatt på fersken med en sprukken C,
eller andre toner også for den del...
¤¤¤¤
I dag må det vaskes litt her så faren er stor for nettopp
sprukken C og ymse sangprestasjoner fra husfruen sjøl. He he....
¤¤¤¤
Noen andre som kjenner seg igjen?

4 kommentarer:

  1. Sjung på bara det mår man bara bra av !!! Sissel är ju en klass för sig men jag tror säkert att du oxå sjunger vackert !!

    God Jul och kram till dej

    SvarSlett
  2. Håper det gikk bra uten noen skremte
    gjester eller sprukne trommehinner, hehe.
    Jeg setter cd spilleren på fullt og vasker i vei når
    jeg har vaskedag. Må nok gjøre det i morgen.
    Men blir lite sang siden jeg ikke lenger
    klarer å synge. Dessverre. Det er noe
    jeg var veldig glad i før.
    Ønsker deg ei herlig førjulshelg :)

    SvarSlett
  3. Hi hi syng med den stemmen du har du- det er bare moro og skaper trivsel :) Jeg har det med det at jeg husker stort sett bare begynnelsen så må jeg dikte resten og da kan jeg bli overrasket selv hva som kommer ut :)

    Ønsker deg fine dager og en riktig God Jul

    Juleklemmer Monica

    SvarSlett
  4. Ynskjer deg og dine ei velsigna jolehelg!

    Klem!

    SvarSlett