mandag 23. desember 2013

Gamle nisser.

Jeg er så glad i den gamle julepynten.
Har en god del gamle nisser og noen av dem skal dere få hilse på her.
Synes disse piperensernissene er spesielt koselige.


Denne tykke nissen her kan jeg huske fra alle år.
Den hadde min mor fått da hun var fire år.
Så da er den fra slutten av 1940 tallet. 


Synes disse nissene som aker på ski og kjelke også er festlige.


Lyktenissen kan jeg også huske helt siden jeg var barn.
Denne må bare være med hvert år.


Han her hjelper meg litt med å holde huset rent i jula, som du kan se.


Flotte ansikter på disse gamle nissene.
De er laget av noe slags vatt tror jeg.


Denne nissen ser litt lur ut, men det skal nisser gjøre.
De er litt av noen luringer.


Denne nissen som sitter oppå blikkesken tror jeg er veldig gammel.
Men vet ikke når den er fra.
Kanskje noen av leserne vet sånn cirka?


En liten luring med kreppapirlue her til slutt.
Ikke lenge før nissen kommer nå dere.
Håper alle har vært snille i år...

1 kommentar:

  1. Det er da helt fantastiske nisse, du her viser. Specielt den, din mor fik som barn.

    Mon ikke den sidste nisse er fra først i 60erne?

    Kh. Marlene

    SvarSlett