lørdag 28. desember 2013

Gjenbruks tulipaner.

Tulipanene jeg kjøpte før jul har blitt lange og nokså vinglete.
Noen har visnet, men noen få av de to bukettene jeg hadde er fortsatt 
så fine at jeg ville gi dem noen dager til i rampelyset.






Jeg kuttet stilkene slik at alt bladverket er borte.
Så fant jeg litt granbar og et lite Norgesglass.
Vips så var det en dekorativ "gjenbruksbukett" på plass.




Selv om noen av blomstene i en bukett tar kvelden,
pleier jeg å gi de andre som fortsatt er i grei shape en ny sjanse.
Da kan man jo glede seg over dem to ganger.
Det liker jeg.

2 kommentarer:

  1. Det var veldig lurt og så fine de ble med en liten kvist. Lurt tips. Fortsatt god romjul

    SvarSlett
  2. Ja en må ta vare på de blomsten som fortsatt er fine.
    Er en opptatt av gjenbruk så gjelder det også blomster.
    En flott bukett du har laget.
    Ha en god lørdag :)

    SvarSlett