lørdag 7. desember 2013

Glamfaktor...

I jula kan man bruke litt av smykkene som ellers ligger og støver ned resten av året.
Jeg er IKKE flink til å pynte meg selv.
Liker mye bedre å dille rundt i huset og forandre på ting der.
Men jeg liker smykker, både nye og gamle.
Her skal jeg vise dere noen gamle strass-smykker som kan passe å bruke nå i jula.


Har de i en gammel eske av blikk.
Motsetninger facinerer meg og den røffe blikkesken står i sterk kontrast til 
de glinsende gamle strasstenene.


Synes disse gamle smykkene med glass-stener er flotte jeg.
(Jada, jeg er gammeldags og bruker gjerne brosjer slik som jeg viser dere her.)


De fleste brosjene her har jeg funnet på loppis rundt omkring.
Gjerne liggende blandt kjøkkensaker og diverse annet...


Denne rosa runde brosja har jeg arvet etter min mormor.
Husker jeg synes den var så fin når jeg var liten.
(Jeg digger den enda...)


Tror ikke jeg har en eneste ekte sten på noe smykke,
men det gjør ikke noe.
Noen ganger er fake helt all right.
Ellers hadde jeg vel aldri turt å bruke noen smykker i det hele tatt...


Så da var det bare å glamme seg opp da,
med ett eller annet gammelt loppefunn.
¤¤¤¤
Ha en glitrende lørdagskveld da dere.

3 kommentarer:

  1. å så glittrende vakkert
    så masse fint
    heldige deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Så nydelig disse er. Ser godt for meg at de kan være fine å pynte til jul med. Herlig nostalgisk og gammeldags jul.

    SvarSlett
  3. Jammen i meg blir du skikkelig julefin i disse flotte smykkeskattene.

    Og at du også har ett kjært barndomsminne blant dem , er jo ekstra hyggelig.

    SvarSlett