lørdag 7. desember 2013

Julekort.

Har hatt meg en koselig morgenstund.
Fant fram boksen min med gamle postkort og rotet fram 
de eldste julekortene.


Jeg liker disse gamle julekortene fordi de har så fine farger
og er så detaljerte.


En liten tjuvsmak på en sukkertøystang er vel lov nå???


Skikkelig kos på morgenkvisten.
Lørdager er herlige!


Jeg kjøper sukkertøystenger til hver jul,
fordi det er ett nostalgisk godteri og er fint som pynt i jula.
Dessuten er det jo godt også da.


Dette julekortet er postgått i 1937.
Tenk at det fortsatt er like fint.


Dette postkortet er stemplet i 1943.
Altså midt under 2. verdenskrig.
Skikkelig historie.


De gamle postkortene må jo ha en gammel boks å ligge i selvsagt.
Jeg er jo "litt" glad i gamle bokser, så en blir brukt til dette.


Boksen har inneholdt Salogchokolade fra Cloetta.
Hvis denne boksen hadde vært smekk full med sjokolade skulle jeg mene
du hadde sjokolade lenge...


Her er et julekort med motiv av en Hardangerkone.
Ikke et spesielt julete motiv, men nasjonalromantisk og fint.
Dessuten holder hun ei turu, så kanskje hun er igang med julebaksten?


Selve hilsenen er trykket så det var bare å signere for avsenderen.
De hadde sansen for å gjøre ting enkelt før også...
¤¤¤¤
Håper du har kost deg med bildene av kortene du også.
Jeg blir aldri lei av disse. Tar de fram jul etter jul.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også så glad i gamle julesaker, og det er vi tydeligvis ikke alene om for det er jo klin umulig å få tak i. Derfor nyter jeg bildene dine i stede ;)

    Ha en fin dag
    Cecilie

    SvarSlett
  2. Flotte, flotte kort. Samler selv på gamle julekort. Er helt vild med det kort, hvor børnene kigger ud på nisserne.

    Kh. Marlene

    SvarSlett