onsdag 25. desember 2013

Julens søtsaker.

Først må jeg si beklager, men her ble det litt surr i publiseringen.
Hadde ikke tenkt å gi ut dette før i kveld,  men her kommer innlegget nå.
¤¤¤¤
I jula blir det litt mer godteri enn ellers må jeg innrømme.
Sjokoladejulenisser MÅ jeg kjøpe hvert år.
De har fast plass i dette blikkbegeret.


Jeg har masse gamle saker i plett og bruker dette til skåler for godiset.


Fine former på hankene her.


Snømenn ble det også i år.


Fint mønster på hanken og deilig ferskengodis.


Sukkertøystenger er fint å dekorere med og smaker godt.


En snømann har også fått plass på godisfatet.
Han er ikke spiselig, men alikevel veldig søt. 


Litt av en sukkerbombe dette, jeg ser den.
Men det som skjer hvert år er at man IKKE får så lyst på godis når det er tilgjengelig hele tiden.
Så dette brettet holder ganske lenge faktsik.


Hvis det kommer noen små julebukker innom i romjulen,
 er det bare å ta med brettet ut og de kan forsyne seg sjøl.
Er forresten ikke så ofte man ser julebukker lenger.
¤¤¤¤
Ja ja en liten tanke til slutt dere.
Vi blir søtere og søtere i jula
og på nyåret blir det
smalhans.
He he.
¤¤¤¤
Nei dere dette tenker vi ikke på nå.
Vi koser oss og tar konsekvensene senere.
Fortsatt god jul.

4 kommentarer:

  1. Mmmm, litt julegodteri er da lov.
    Riktig god jul!

    SvarSlett
  2. Det er synd det med julebukkene-er så koselig med slikt :) Ja det er sånn her også at vi blir mette bare av synet av alt godtet- og godt er jo det :) Nydelig dandert hos deg !


    Juleklem fra Monica

    SvarSlett
  3. Her var det søtt og godt ja :)
    Blir nå hvertfall litt ekstra sjokolade i denne tiden :)
    Flotte saker i sølv!

    Ønsker deg en fin romjul :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min :-) Så koselig brettet ditt var med alle godsakene! Og veldig praktisk når en får julebukkbesøk da ;-) Her er det faktisk mange som går fortsatt, og i gårkveld fikk vi virkelig omsetning på julegodisen, Jeg har et sånt brett i hvitt som jeg bruker i Lunden. Veldig praktisk når vi skal sitte ute og spise, så slipper en gå så mange ganger :-)
    Riktig godt nytt år til deg :-)

    Mona

    SvarSlett