søndag 1. desember 2013

Nervepirrende på tur i skogen...

Noen ganger sover jeg dårlig.
Da får jeg innimellom noen veldig gode idèer, mens jeg ligger og vrir meg.
Ihvertfall virker de gode da...
I natt lå jeg og tenkte på hvor fint det kunne være å fotografere julekuler i naturen.
Artig å ta ting ut av sin egentlige plass.
Dette var faktisk både morsomt og en god idè.
Bortsett fra at i natt hadde det blåst kraftig og gjorde det fortsatt...
Men jeg lar meg ikke stoppe av litt vind,
så jeg kledde godt på meg og tok med julekuler og fotoapparat ut på tur.
Julekuler på tur liksom, helt normalt?


Fotograferingen gikk fint den, ihvertfall en liten stund.
Så hørte jeg knaking og knekking foran meg i skogen og her er jeg virkelig alene midt i  skogen altså.
Å f.... tenkte jeg nå kommer det en elg!
Hørte flere knekk og pulsen min steg godt kunne jeg merke.
Men jeg så ingenting, så jeg våget meg litt lenger.


Det var mens jeg sto her ved dette gjerdet at jeg hørte knakingen...


Men som sagt jeg skjøt hjertet opp i halsen og gikk videre.
Og da så jeg hva knakingen kom av...


To ferske rotvelt etter den sterke vinden.
De var så ferske at de fremdeles dreiv å veltet over.
Det var det knakingen kom av.
Må si jeg fortet meg forbi denne delen av skogen.
Dette kunne jo faktisk være livsfarlig!
Så det var faktisk verre enn å møte på en elg,
 som mest sannsynlig hadde stukket av når den så meg.
Å få ei storgran i huet er ikke noe du har lyst på...


Så denne turen ble veldig mye mer spennende enn jeg hadde tenkt,
og mer spennende enn jeg setter pris på.


Godt og komme forbi denne delen og over i mindre skog.
Her følte jeg meg trygg.


Alt i alt var det en fin tur og jeg fikk tatt mange fine bilder.


Så for meg er det nå helt normalt å gå på tur med juletrekuler i lomma.
Man vet jo aldri hvor man finner en fin bakgrunn å ta bilder mot.
Det være seg en stein,


en planke over en bekk,


en gammel ståltråd i skogen,


et råttent tre,


eller på ei gammal flat sinkbøtte .


Så turen var fin den og spenningen kom som en bonus.
Men håper neste skogtur ikke byr på riktig så mye spenning.
Håper dere har kost dere med bildene,
og historien min fra i dag.
¤¤¤¤
Fortsatt god 1. advent.
Har sett utrolig mange fine adventsstaker i blogglandia i dag.
Masse kreativt og flott!!!


2 kommentarer:

  1. Er helt normalt å vandre rundt i skogen med lommene fulle av julekuler....
    Kjempesmart - du fikk jo så mange fine bilder.
    Gjelder å se mulighetene.

    Venter spent på din neste skogstur.


    SvarSlett
  2. Kjempefine bilder på en litt skummel tur,det var nå jammen bra det ikke var en elg også da,den kunne jo ha vært sinna. :)
    Ha en flott ny uke. :)
    Klem.

    SvarSlett