lørdag 14. desember 2013

Overraskende julebesøk.

I går kveld fikk jeg overraskende julebesøk.
Det dundret på døren ved åttetida.
Nesten så jeg skvatt faktisk.
Men "tøff" som jeg er (not), gikk jeg og åpnet.
Og der sto verdens koseligste julebesøk,
 to hyggelige sørlendinger som jeg ikke har sett på tre måneder.
Luringene hadde ikke sagt ifra at de var på disse kanter...


Slike hyggelige overraskelser er rene julegaven for meg.
Dette reinsdyret hadde de med til meg.
Har du sett noe så skjønt?
Jeg har iallefall fått en ny favorittpynt nå.


Det er kjøpt inn på "Trunken" på Lista fikk jeg vite.
"Trunken" er en butikk og møtested der nede, som selger amerikanske og amerikanskinspirerte ting.
En "trunk" er jo en amerikakoffert så det navnet på butikken og møtestedet er jo helt genialt.
Lista og områdene rundt har hatt veldig mange som utvandret til Amerika, og som har 
holdt kontakten med Norge.
Så det er mye som har litt "Unaiten"over seg der nede.


Vi koste oss med jule-te, brente mandler og tebrød.
Skikkelig førjulskos altså.
Til sommeren må jeg og gubben prøve å få tatt en tur til Lista igjen.
Der er det utrolig koselig og det er veldig annerledes natur enn her østpå.
Mandal er også en by jeg liker veldig godt der nede.


Måtte lage en liten dekor med reinsdyret med det samme.
Ikke bare jul men litt mer vinter over dette kanskje.


Men når man sper på med appelsiner med nellikspiker og adventsstaken i bakgrunnen,
så blir det straks mer jul over dette her.
Jeg fikk to fine amaryllisløker også, men dem får dere sikkert se i noen innlegg senere tenker jeg.
I går følte jeg meg så heldig rett og slett.
Simpelthen en deilig følelse.
Så takk for besøket til de to sørlandske menn som tittet innom.
¤¤¤¤
Håper flere av dere får slike hyggelige overraskelsesbesøk før jul.
Det gjør hverdagen spesiell en gang iblant.

2 kommentarer:

  1. Koselig med overraskende besøk.
    I hvert fall visst det er et koselig besøk.
    Og når de har med gave er det jo ekstra kos.
    Sørlandet er flott ja, og vel vært et besøk.
    Har jobbhelg, så i kveld har vi hatt grøtfest.
    I morgen tror jeg vi skal på førjulskos på en gård,
    Ønsker deg en riktig god søndag :)

    SvarSlett
  2. Skønt med julebesøg, og dit rensdyr er rigtigt fint. Ligner et, jeg købte i Island for nogle år siden (i juleshoppen i Reykjavik).

    Kh. Marlene

    SvarSlett