søndag 8. desember 2013

Små julegleder...

I dag fant jeg fram en liten eske fra juleskuffen min.
Husket ikke helt hva jeg hadde lagret i den så det ble litt som å pakke opp en julegave.
Da jeg så innholdet ble jeg så glad.
Mange små stjerneformede lysestaker i metall.


Gammel julepynt er så forseggjort og ordentlig.
Satte i lys med det samme og det ble så lunt og koselig.


Se på dette da, så fine former på stjernestakene.


 Dette ble mine små julegleder i dag.


 Glede er en viktig del av jula.
Vi kan ikke være glade hele tiden, men det er viktig å glede seg over småtingene i hverdagen.
Ett vennlig ord, ett smil, at oppvasken er ryddet bort etc.
Noen små gleder kan vi finne selv om hverdagen ikke alltid farer så pent med oss.


Så er det fint å tenke på at dette gjelder andre også.
Kanskje man kan glede en annen med å gi ett smil, en hyggelig kommentar eller rett og slett en klem.
Julen er tiden for å vise omtanke og medmenneskelighet.
Det er ikke så mye som skal til.


Så da ønsker jeg dere en god kveld.
Håper du finner noe å glede deg over du også.
Juleglede-klem til dere alle fra Marit

2 kommentarer:

  1. Disse var virkelig fine. Og det samme var julekoppene i innlegget under, skulle gjerne servert litt varm sjokolade i et par sånne. Mer kos kan det knapt bli... (",)

    SvarSlett
  2. Ih hvor spændende - er vild med dine lysestager!

    Kh. Marlene

    SvarSlett