torsdag 9. januar 2014

Blir vi lurt i år?

Blir vi lurt, eller lar vi oss lure i år?
Det er det store spørsmålet.
Jeg har ikke svaret.


Her kommer et par bilder fra rett utenfor trappa hos meg.
Skulle jo vært over en meter med snø her nå.
Men den er det ikke mye å se til.


Det er fortsatt januar så vi har to muligheter å gå for slik jeg ser det.
Hvis det skulle vise seg at dette blir resultatet for resten av vinteren,
 så har naturen lurt oss for en skikkelig vinter her sørpå i år.
Hvis derimot en meter med snø kommer dalende ned på oss i løpet av januar, februar eller mars,
tror jeg iallefall noen av oss har latt seg lure til å tro at våren var nærmere enn den 
i virkeligheten var.
Ikke for å være negativ dette her altså, men greit å ha det bak i hukommelsen.
Det er bare januar enda.
¤¤¤¤
Her på Hadeland kaller vi det "Blårævføre" når det er så glatt ute.
Klarte ikke å dy meg for å ta med det.
Jeg har prøvd glattisen i år og fått smake på "Blårævføret" He he.
Så ha en fantastisk dag på holka da dere.
Brodder og piggdekk
gjør seg godt nå.


1 kommentar:

  1. Det har vært en merkelig vinter så langt, her er det overhodet ikke snø i det hele tatt...men ser på YR at det kan komme litt fredag kveld. Nå er det ihvertfall meldt kaldere og mye sol fremover...det skal bli så deilig bare det å se solen igjen! Det var fint det lille skapet ditt i forrige innlegg:)

    Ønsker deg en god helg, Marit! Klem fra Jorunn

    SvarSlett