søndag 5. januar 2014

Den gamle benken.

Jeg har en kjempegammel kjøkkenbenk på kjøkkenet mitt.
Har blitt spurt om å vise hele benken.
Det gjør jeg nå.
Blir ikke de beste bildene for det er litt vanskelig med vinkel,
 og en heller dårlig fotograf.
Er en nyere kjøkkenbenk i veien og ett kjøkkenbord, 
men tror det blir greit nok.


Denne benken stod i låven vår og var fylt med alskens rart.
Jeg så for meg at den ville passe på kjøkkenet vårt.
Ble mange arbeidstimer på mannen min...
Han fjernet nemlig utrolig mange lag med maling fra den.
Takker han for det, for den har en utrolig varm og fin glød i treverket.


Her er benken uten for mye dilldall oppå.
Dette er nok mitt favorittmøbel i huset tror jeg.
Både praktisk og dekorativ.


Jeg liker det sånn på kjøkkenet om kvelden.
Litt mørkt men stemningsfullt med varme farger og levende lys.


Sånn var det på benken i går kveld.
Lett blanding her som det pleier være hos meg.
Ønsker dere en fin søndag.

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Benken din var skikkelig fin, du har så mye lekkert. :) Likte den lille krakken
    din også og tallerkenhyllen. Du har et spennende hjem. :)
    Ha en fin Søndag.
    Klem Mette

    SvarSlett
  2. Oj, Marit...for en praktfull gammel benk du har...den oser av gammel sjarme!!! Jeg kunne tenkt meg et helt kjøkken i denne stilen.
    Ønsker deg en ny fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett