mandag 27. januar 2014

DIY lysboks og gammel sjarm.

Har laget meg en ny variant av telysestake igjen.
Denne gangen har jeg bare tatt en blikkboks og stukket hull i den med en syl.
Skulle først bli ett hjerte på den.
men sylen min laget så store hull at det ble vanskelig.
Så jeg måtte bare stikke litt på måfå og lage en samling hull isteden.





Det endte jo selvsagt med at jeg stakk meg i fingeren med sylen.
Mannen min sa det med en gang jeg begynte, "Pass på fingra nå, detta ser skummelt ut!"
Jepp det gjorde det, blødde godt ei stund,
men såpass må man ofre for en DIY.
Faktisk en helt gratis lysboks ble det. 
Innholdet i boksen var jo fortært til middag for en stund siden.
Eller forresten, den kostet en plasterlapp da. Hi hi.





Jeg er ikke så raskt framme med malekosten,
så hos meg har ganske mange gamle brune og burgunderrøde møbler fått være som de var opprinnelig. 
Er glad for det nå, da jeg synes de brune møblene gir en fin ro til interiøret.
Har selvsagt noe som er malt også, men de brune tingene 
har jeg alltid likt godt og latt de få være som de var.




Jeg lager slike tablåer rundt omkring i huset ganske ofte.
Synes det er så gøy å sette sammen ting på nye måter,
at jeg klarer ikke la være.
Her i bloggeland tror jeg det er ett ganske kjent fenomen.
Føler meg ikke helt alene om det.
Ha en god dag alle sammen.

7 kommentarer:

  1. Hei! Fant bloggen din via via, og synes den er fin! Men nå må jeg komme med en advarsel og et tips! Slike blikkbokser blir flotte lys. Jeg tok en tape rundt øverst på mine, straks litt mer enn blikkboks! Men fyll den med vann og frys den. Da er det ingen sak å lage hull! Boksen er lett å håndtere og glipper ikke unna! Sett den så i vasken og la vannet tine! Lykke til! Mvh Lisbeth K

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig at du liker bloggen min. Og tusen takk for godt tips. Det skal jeg jammen prøve neste gang det skal lages hull i en blikkboks. Tror nemlig ikke dette var siste gangen. Det er så fint at man kan dele sånne gode tips her i bloggeland.
      Klem fra Marit

      Slett
  2. Hadde og tenkt å tipse om is i boksen,
    Så det på tv her før jul. Har ikke prøvd selv
    Men sikkert lurt.
    Koselig med litt forandringer.
    Den riskrukka di under her var flott.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  3. Heia.
    Huffda , det hørtes vondt ut, du må være forsiktig Marit.
    Kjempefine bilder. :))
    Klemmer.

    SvarSlett
  4. Huff så vondt!
    Jeg pleier å bruke spiker når jeg lager hull, for de lager akkurat passe store hull syns jeg.

    SvarSlett
  5. Au da! Det er vondt lenge og.. Alt for DIY:) Det er kjekt å lage noe selv. Og det ble et flott lys-skinn.
    God bedring. Håper det gror fort.
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  6. Jeg glemte jo helt å si at jeg syntes ditt stilleben var kjempekoselig! Ble litt opphengt i fingen din, skjønner du:)

    SvarSlett