torsdag 30. januar 2014

DIY telysglass.

Jeg er veldig glad i å tenne lys og har igjen mekka noen 
lysestaker for telys.
Sa tidligere i uka at jeg skulle komme tilbake med framgangsmåte.
Disse er meget enkle for å si det sånn.


Dette er rett og slett kaffefilter av storhusholdningstypen, som er satt utenpå små tomatpurèglass.
Så har jeg gjenbrukt båndene med hjerter som satt rundt lysene med strikkemønster,
som jeg viste dere her en annen  dag.
Jeg synes "strikkelysene" var finere uten dem, men jeg kaster ikke slike ting,
 for det kan jo brukes til noe annet.
Og disse kom raskt i bruk på disse nye lysestakene.


Jeg har lagt på penger på kaffekassa på jobben for å ta med meg disse tre filterne.
Sjefen var på kurs så jeg fikk ikke spurt henne, 
men regner med at det går bra siden jeg har betalt for dem. 
Jeg fikk denne ideen da jeg sto å skulle sette på en kanne med kaffe og så på filterne.
Kreative hjerner er alltid i beredskap ser det ut til...


Vet ikke hvor brannsikkert dette er, men man skal aldri forlate ett rom hvor det er tente lys.
Så disse brenner bare i mitt påsyn og da går det bra.
Har kjent utenpå glassene og de blir ikke så varme heldigvis.
Lysene er jo nedi glasset så flammen kommer ikke i kontakt med papiret.


Dekorative synes jeg i allefall at de ble.
Enkle og greie å lage.
Tror det tok tok 5 minutter å tilpasse disse tre.
Håper du får en fin dag.

4 kommentarer:

  1. dette var en flott tips.....og dem ble veldig dekroative :-)

    klem tone

    SvarSlett
  2. Mmm så deilig drops i forrige innlegg i den søte sinkstampen. :) I går var jeg så heldig
    å få en stor sinkstamp av en kompis. Kjempefine dekorerte lysglass også,koselige bilder.
    Ha en fin dag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Dette var herlig kreativt, Marit :-) Kjempefine!
    Ha en fin-fin torsdag!
    Trude C.

    SvarSlett
  4. Lur idè, den tar jeg med meg :) Mamma bruker også å lage noe lignende faktisk, bare med smørpapir. Det funker også fint :)

    Ha en fin dag
    Cecilie

    SvarSlett