onsdag 8. januar 2014

Et lite skap.

Har hatt ett lite skap stående på vent siden i høst.
Jeg kjøpte det for et par år siden på en auksjon på ett loppemarked.
Tror jeg ga kr 100 for det.


Skapet var da brunt og ekkelt og noen hadde flikket litt på det med nye materialer.
Allikevel falt jeg for skapet, da jeg liker små ting.
En venn av meg som er treskjærer fikset opp igjen det som var ødelagt.
Fint med gode venner.
Takk Per.


Så gjensto fargevalg og maling for meg.
Jeg valgte en mørk rød farge og laserte til slutt med sort.
Inni malte jeg med okerfarge.
Tror jeg kan si at burgunder og oker er mine favoritt eller signaturfarger.
Disse fargene er så varme og gir lunhet til interiøret.
Jeg faller stadig tilbake på dem.


I fargehandelen jeg var i sa de at lasurolje var gått ut av sortimentet,
så de måtte lage en variant av matt Benarolje til meg.
Fargen var grei, men jeg synes overflaten ble for blank.
Det må jeg nok leve med, siden det ikke er noen annen utvei på lasuroje nå...


Puttet noen gamle drammeglass og en gammel kopp inn i det lille skapet.
Har ikke bestemt meg for plasseringen av det enda, så vi får se hvor det ender opp til slutt.
Nå står det på kjøkkenbenken inntil videre iallefall.


Gamle glass er flott.
Jeg kjøper det alltid hvis jeg ser noen fine på loppemarked.
Har en god del etterhvert...


Som dere ser har jeg ikke satt inn lås i skapet,
men jeg har tenkt å sette inn det etter hvert.
Jeg har funnet ut at det finnes en passende ny å få kjøpt.
Blir liksom finere når alt er intakt.

1 kommentar:

  1. Så fint skap. Jeg syns det ble kjempefint med den nydelige rødfargen. Jeg syns det er så flott å se at noen tør å bruke farger. Lyse rom er fine, det er ikke det og lyse rom kan ha massevis med stemning. Men hvis det blir for "stramt" appellerer det ikke til meg. Bildene fra dette innlegget gjør imidlertid det. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, jeg er vel ikke meg selv hvis jeg ikke er helt ærlig. Jeg har blogget siden i 2007, så noe begynner å bli ganske så forutsigbart. Så fint at du ble inspirert, nå gleder jeg meg til å se resultatet.

    SvarSlett