tirsdag 7. januar 2014

Gamle dører.

Døren inn til ett hus er det første som møter deg.
Den signaliserer mye.
Det er døren som gjør hvilket førsteinntrykk du får av huset og mottakelsen innenfor...
Har fotografert noen dører på mine turer rundt omkring.
Vil dele noen av dem med dere.


Denne synes jeg er ekstra fin.
Jeg er stor tilhenger av okerfargen og falt med en gang for denne.
Den sier liksom "Velkommen innenfor."


Denne gamle fine døra har desverre fått saget ett hull i seg.
Hullet dekkes av en trebit med en spiker igjennom, 
slik at man kan vippe den til siden og huke av eller på jernkroken.
En praktisk tilpassning siden døra befinner seg i låven vår.
Jeg er imidlertid lei meg for at det er hull i den,
ellers hadde den kommet inn i huset mitt.
(Kan hende den gjør det uansett da, jeg har ett mulig bruksområde for den til tross for hullet...)


Denne gamle røde døra fasinerer meg på grunn av sin slitte overflate.
Noen ganger er slitt vakkert...


Her har den nye malinga krakelert og faller av, mens den gamle sitter fint under.
Uansett gir det en spennende overflate...


Ei gammel stall eller fjøsdør.
Fint symmetrisk mønster.
Hvor vakre er ikke slike gamle dører...
Jeg lar meg i allefall både sjarmere og fasinere igjen og igjen.

1 kommentar:

  1. Ja den dobbelt døren er så kjempefin , og akkurat sånn er jeg på utkikk etter ! Hvor mye varmetap det blir av en dør som ikke er isolert , kan man jo tenke på da , men den er så fin . Koselig blogg med koselige ting ! Fin dag til deg !

    SvarSlett