torsdag 23. januar 2014

Herlige lys.

Jeg har vært og shoppet meg nye stearinlys.
Ikke noe spesielt med det egentlig, bruker jo "litt" av det på vintern.
Disse var imidlertid så fine at jeg vil vise dem fram.



Lys med flettestrikk- mønster på passer så godt til vinteren.
Kjøper som regel bare helt vanlige billige lys,
men disse måtte jeg ha både i grått og hvitt.
Ikke at de var så fryktelig dyre heller da, jeg kjøpte de på Europris.
Den butikken er jeg glad i, en del fine ting til fornuftig pris der.
Jeg er ikke sponset, bare positivt innstilt til vareutvalg og pris der.



Ei gammal spekefjøl og to små sponesker passet fint som vinterpynt sammen med lysene.
Den minste esken har vært brukt til tobakk,
den største vet jeg ikke hva har inneholdt, men kanskje en pølsesnabb?
Vet tømmerhoggerne brukte slike esker til smør og pålegg når de dro til skogs om vinteren i gamledager.
De slet fælt og trengte kraftig kost når dagen var endt i tømmerskogen.
Min morfar var tømmerkjører vinterstid, men disse eskene har ikke han brukt.
Jeg har kjøpt de på markeder opp gjennom årene.



Hvis dere kjenner igjen bakgrunnen her fra før så stemmer det.
Jeg har nemlig veldig mye vinduer i stua og kjøkkenet og for å få tatt brukbare bilder
må jeg sette en gammel skapdør bak motivene enkelte plasser.
Bak her er egentlig et vindu, men motlys er ikke det beste å ta bilder i....
Da vet dere hvordan det er med den pastellgrønne bakgrunnen som dukker opp stadig vekk.

3 kommentarer:

  1. Så lekkert :-) Gammelt og nytt i skjønn forening .
    Ha en fin dag!
    Hilsen fra Gol.

    SvarSlett
  2. Lekkert :):) Du er som ei skatte kiste :):)
    Jeg også bruker å sette opp bakgrunn av og til ;)

    God kveld til deg ♥

    SvarSlett
  3. HERLIGE LYS
    DEILIG FARGE
    SÅ HELDIG DU ER SOM HAR ARVET DISSE BOKSENE

    Å DÅNE SÅ FLOTT RAMME UNDER HER<3
    FIN KVELD TIL SØTE DEG
    KLEM ELI:)

    SvarSlett