mandag 13. januar 2014

Min lille røde sekk.

I dag har jeg tenkt å skrive litt om min lille røde sekk.
Den henger trofast på stolen ved siden av sengen min på soverommet.
Så her er det altså bilder fra soverommet.
Full stilforvirring der også såklart...
(Til dere som lurer, det ble IKKE tur på antikmessa på Brandbu i helga. Jeg klarte å holde meg unna!!! )



Sekken har vært min mor sin og både hun, jeg og mine to gutter har hatt den
på ryggen på turer i skog og mark da vi var små.
Så denne har altså overlevd 3 generasjoner.
Ikke verst.



En liten detalj fra hjørnet på det lille skapet med glassdør,
 som står oppå den lille kommoden min.
Ting var så forseggjort før.



Disse gule boksene er jeg veldig glad i,
mens mannen min lurer på når jeg skal sette de på låven.
He he, har ingen planer om det for å si det sånn.
Så det må han nok vente lenge på...
Ønsker dere alle en fin ny uke.

8 kommentarer:

  1. så koselig og søt sekk, har noe lignende selv fra jeg var liten, men den er med ruter.
    Ble ikke noe tur til Brandbu på meg heller.. tenker som så at når man må betale for å komme inn og i tillegg ser at ting er overpriset til de grader der inne og går ut igjen med null fangst... ja da er avgjørelsen lett.. Disse som selger på sånne messer har som regel kjøpt/fått antikk og brukt rimelig av andre og selger det til en dyr pris.. Loppemarked er mer meg, hvor man føler man er heldig og bruker lite penger.. :) Høres sikkert litt gnien ut nå, men det får så være.
    Ønsker deg en fin mandag

    SvarSlett
  2. Så herlig :) flott sekk og med så mange gode minner, blir ikke bedre da :)

    Nyt dagen og ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  3. Ikke verst at du klarte å holde deg unna messa i helga.
    Som regel syns jeg det er ganske dyrt på slike messer.
    Liker meg aller best på loppemarkeder.
    En herlig gammel sekk. Min mann har en slik sekk som
    han brukte da han gikk tur som liten. Koselig.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  4. Forstår godt at den lille sekken betyr mye slik den har gått i arv fra generasjon til generasjon. Den ser jo nesten ny ut. :) Koselig der den henger på stolen. Så fin den stolen og kommoden din var. :) Takk for fine kommentarer fra deg!

    SvarSlett
  5. Så koselig med den lille røde sekken på stolen..
    Den rommer mange gode minner.
    Utrolig så fin den er etter bruk i flere generasjoner.
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  6. For en herlig sekk med masse gode historie! Tenk på alle de flotte turene den har vært med på - både med din mor, deg og dine barn. Helt utrolig! Veldig koselig og dekorativ var den også. Den passer jo perfekt der på stolen ;-) Og de gule boksene var kjempefine! Gult er fortsatt kult ;-)

    Ønsker deg en herlig lørdag! Her er det skikkelig vinter nå. Endelig ;-)

    SvarSlett
  7. For en vakker liten sekk,et herlig minne å ha. :))
    Ha en fin ny uke.
    Klem.

    SvarSlett
  8. Bare så nydelig den lille sekken var da!
    Og du har nok veldig gode minner med denne :)
    Kjempefine saker du har på værelset ditt...og gult er jo kult :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett