lørdag 4. januar 2014

Parfymetips for oss som er sensitive.

Jeg tåler ikke all parfyme så veldig godt.
Har litt astma og blir fort tett hvis jeg kommer for nær 
folk som bruker enkelte parfymer.
(Jeg mister stemmen og nese og øyne renner.)


På jobben har vi totalforbud mot parfyme og det er veldig bra.
Både for de som bor der og for de som jobber der.


Men selv for meg som er sensitiv for slike dufter,
 så har jeg innimellom lyst til å lukte litt godt.
Så i her om dagen dristet jeg meg inn i et parfymeri.
Det er ikke det beste stedet for meg.
Men nå er det salg og det passer meg perfekt, så da tok jeg sjansen.


Der traff jeg en hyggelig dame som fortalte at siden jeg har astma burde jeg 
holde meg unna dufter med sterk note av ulike treslag. 
Det kan trigge astmatikere og de som lett får hodepine.
Jeg burde heller holde meg til dufter med mest innhold av sitrus.
Disse er lettere og trigger ikke så lett oss astmatikere.
Har igrunn brukt disse lettere parfymene i mange år selv uten denne kunnskapen,
men greit å høre det fra en parfymeriansatt også.
Tenkte jeg ville dele dette med dere fordi det kan gjøre
parfymevalget lettere for oss som ikke tåler det så godt.


Litt forfengelig tar jeg meg lov til å være innimellom,
med eller uten astma.
Så jeg vandret ut igjen fra parfymeriet,
som den lykkelige eier av en lett og frisk parfyme fra Elie Saab.
50 % avslag i pris passet meg perfekt.
Flere som har gjort gode kjøp på Januarsalg?

3 kommentarer:

  1. Har helt sluttet å bruke parfyme siden jeg nå
    jobber sammen med noen som ikke tåler det.
    Selv reagerer jeg med hodepine og kvalme
    på enkelte lukter.
    Skal prøve å huske det navnet til jeg kommer
    til Spania, kanskje jeg finner den der et sted.
    En flott lampe du har kjøpt deg.
    Jeg var også heldig her i høst og fant en
    lampe jeg liker veldig godt.
    Ha ei riktig god uke :)

    SvarSlett
  2. Så bra at du delte dette :) Jeg har ingen problemer men liker best de lette og friske. Når jeg tenker etter så får jeg vondt i hodet av de tunge ;) Flotte bilder hos deg.
    Halv pris er alltid bra :)

    Håper du har en fin start på det nye året og ønsker deg ei fin uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Du,tuuusen takk for supert tips :):)
    Jeg tåler ikke streke dufter selv

    Klem klem

    SvarSlett