onsdag 29. januar 2014

Sukkertøy og sink.

Kjøpte noen utrolig dekorative og søte sukkertøy på Nille her om dagen.
De fikk plass i den bittelille sinkbalja.
Ei stettskål med telys oppi og den lille favorittboksen i blikk
får også være med som pynt.



Jeg har bestemt meg for å holde meg borte fra søtsaker og brus og heller spise frukt.
Problemet var at disse sukkertøyene var så fine å se på at jeg måtte kjøpe dem.
Så får jeg teste karaktersyrken min og se om jeg klarer å holde fingrene unna dem.
Det må jeg da klare? (Håper jeg...)



Har klart meg bra så langt og kroppen kjennes bedre når man unngår å belaste den med alt sukkeret. 
Kjenner meg ikke så dorsk og stiv.
Men noe vekt-tap er ikke å spore i stor skala.
Må nok til større grep for å komme raskere ned, men jeg kan ikke ta alt på en gang.
Først luke bort alle dårlige vaner med godis både titt og ofte...




Vi har også innført salat til middag for hele familien en gang per uke og fisk to ganger i uka.
Vi har holdt oss til dette siden nyttår.
For min del burde jeg bevege meg mer og snømåking bidrar ihvertfall til noe trim nå om dagen.
Blir litt mer press på meg når jeg skriver dette på bloggen.
Så får vi se om det blir noe vektgevinst etter hvert.
Har tenkt litt på den kuren hvor man faster en til to døgn i uka.
Kanskje det burde prøves, vi får se.
Flere som gjør som meg?
Jeg tar imot tips og erfaringer med takk.
Legg gjerne igjen en kommentar.


5 kommentarer:

  1. Så lekkert godteri! Jeg kan si at jeg ikke hadde klart å holde meg unna!
    Vi har også kuttet ut snop og brus etc da jeg har en mye bedre hverdag med tanke på stivhet, vondt i muskler og ikke minst klarhet i hodet uten sukker. Vekten er ikke så nøye for meg. Jeg kjenner framgang i kroppen, og ser det også, selv om det ikke vises så godt på vekten enda. Det beste er nok å fokusere på å måle/ta bilder etc og ikke i hovedsak kiloene.
    Ønsker deg en flott dag :)

    SvarSlett
  2. disse dropsene var så søte...og for en nydelig liten zinkbalje :-)
    jeg har tatt noen grep selv, og mistet 3 kg i januar .....deilig for kroppen :-)

    klem tone

    SvarSlett
  3. Ja det var noen søte drops.
    Er ikke det som frister meg mest,
    Er verre med sjokolade. Burde absulutt
    kuttet ut alt sukkeret en har i seg.
    Du er flink, lykke til videre
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  4. NOMME NOM SÅ SØTE
    SER VELDIG GODE UT
    JEG ER IKKJE IGANG ENDA....
    MEN HÅPER Å KOMME IGANG;)
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  5. Takk for herlig kommentar hos meg , herlige bilder du tar . Her er det " grep" også, renser kroppen og skal ned noen små kilo :)
    Klem !

    SvarSlett