lørdag 4. januar 2014

Ukas bruktfunn UKE 1.

Tror jeg skal starte opp i 2014 med ett innlegg hver uke der jeg presenterer ukas bruktfunn.
Er dette en god idè?
Skal godt gjøres at jeg ikke gjør et bruktfunn på en uke.
Hvis det skulle vise seg, så kan jeg jo heller vise et bruktfunn fra tidligere,
Ikke vær redd jeg har nok å ta av...
¤¤¤¤
La meg presentere bruktfunnet for UKE 1.
Nå kan dere få lure litt, før dere skroller dere nedover for å finne ut hva det faktisk er. Hi hi.





Denne ukas bruktfunn er en gammel messinglampe, som dere ser kroppen på her.
Har hatt lyst på en litt kul og stilig lampe og nå fant jeg den på en bruktbutikk, selvsagt!!!
Fikk også kjøpt med en svart skjerm som var "brand spanking new" til den, på samme butikk. 
Hele kr 75 investerte jeg i lampe pluss skjerm.
Det er helt min prisklasse, for å si det sånn.


Når jeg drar i hus noe "nytt" gammelt medfører det ofte stashing og litt omdisponeringer.
Så også denne gangen...
Nytt display på den gamle benken.


Her er rått og røti av telysestaker samlet.
Alt fra kjøpte staker til syltetøyglass med egne utklipp på, til en tom blikkboks.
Det samlende elementet her er metallfargene.
Gullfarget, sølvfarget og kobberfarget metall.




Blikkboksen var det som fanget meg mest av dette her.
Kult med sølvfargen utenpå og gullfargen inni.
Har ikke gjort noe annet enn å ta av papiret utenpå denne.
(Jo, vi har spist opp innholdet da... hi hi, og vasket den.)




Litt maskuling og mørkt dette,
men jeg synes det var ganske stilig.


Da ønsker jeg dere en god lørdag og håper dere også finner noe
morsomt på bruktbutikker eller loppis snart.
Jeg er helt hekta på det ihvertfall.
Fint å ha noe ikke alle har.

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år Marit ;)
    En flott lampe du fikk deg. Eg kjøpte ny lampe i går, desverre ikke i bruktbutikk.
    Har leitet uten resultat en stund, så måtte desverre kjøpe en ny...
    Men liker mye bedre når eg finner brukt.
    Bedre pris og som du sier, noe de fleste andre ikke har ;)
    det var en flott liten ny "utstilling" du hadde fått til.
    Synes du er så flink til å sette opp bildene dine!
    Og nå blir det spennende å følge med på funnene dine fremmover ;)
    Lykke til med "jakten" hehe...
    Klem Åshild

    SvarSlett
  2. herlig lampe og fin kombinasjon av lys pynt

    SvarSlett