lørdag 11. januar 2014

Ukas bruktfunn UKE 2.

Morsomt ihvertfall for meg selv med et slikt fast innlegg hver uke.
Det har blitt ett bruktkjøp denne uka også.
Jeg er veldig fornøyd med hva jeg har fått tak i!!!


Ja du har vel fått en viss peiling nå tenker jeg...


En gammel koffert i skinn!
Rett og slett helt nydelig patina på denne.
Jeg synes ting er så fine når du ser at de er godt brukt.
Tenk bare på hvor mye denne kofferten har vært med på, og hvor den har vært.


Noen av reisemålene kan jeg faktisk se hvor har vært.
Med gamle etiketter fra transport, som fortsatt sitter klistret på.
Man kan ihvertfall se at kofferten har reist fra Oslo Ø til Sunndaløra.


På andre siden av kofferten er det en etikett som viser at den har reist fra, 
Stockholm til Oslo Ø over Charlottenberg.
Disse etikettene er med på å gjøre kofferten så utrolig kul.


Et par av hjørnene er skikkelig slitt,.
Det bryr jeg meg ikke noe om, for hvor ofte får man kloa i
ett sånt klenodie?
Ikke ofte kan jeg love, første gang jeg får kjøpt en i hvertfall.


Så måtte jeg jo dille litt da og fant fram et par gamle lommetørklær og ett kjede.
Rett og slett for å myke opp stemningen litt rundt kofferten.
En  koffert i lær er liksom ganske maskulin synes jeg.


På det siste bildet her ser dere litt mer av den herlige strukturen på skinnet eller læret i kofferten.
Ikke rart jeg falt for denne, sjekk den patinaen da!


Beklager litt mørke bilder, men har tatt bildene på kvelden og da blir det ikke så bra.
Jeg er imidlertid en rastløs sjel og må få ting gjort der og da,
så da ble ikke bildekvaliteten på topp denne gangen.
¤¤¤¤
Er en antikk og bruktmesse ikke så langt fra her jeg bor i helga,
så kanskje jeg tar en tur dit, vi får se.
Er ikke så stor fan av å betale inngangspenger for å få lov å kjøpe noe,
så tviler vel på at jeg drar dit.
Loppis er mer meg.

1 kommentar:

  1. Oj..oj..Marit! Den kofferten var lekker, så herlig slitt og med reise etiketter i tillegg:))
    Lykke til på brukt og antikkmessen hvis du drar dit! Fortsatt god helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett