lørdag 18. januar 2014

Ukas bruktfunn UKE 3.

Da må jeg tilstå at denne ukens bruktkjøp IKKE har funnet sted i uke 3.
Har vært på en bruktbutikk, der fant jeg ikke noe av interesse denne gangen.
Men jeg har alltids noen gamle synder å vise dere...


Den gamle tekanna fra Porsgunn Porselen liker jeg å servere te fra når jeg har besøk.
Synes det er koselig å helle i koppene fra den.
Blir hyggelig stemning med den på bordet.
Må tilstå at jeg har slike kanner i ulike størrelser og fabrikat.
De små som rommer to kopper er utrolig søte. 
Dere får se hele familien Tekanne senere en gang på bloggen.
Brettet tingene står på har jeg malt med spraymaling og det samme har jeg gjort med stettfatet.
De er også loppekjøp.
Tekoppene har faktisk mannen min kjøpt nye.
 Han liker tynne kopper og synes vi manglet det for noen år siden.
Han kjenner meg, så skulle han ha nye kopper måtte han kjøpe det sjøl.
Jeg venter til jeg finner noe brukt... Hi hi.


Friskt og fint med epler på ett hvitt fat.
Dette bildet tok jeg i høst, rett etter at stettfatet hadde fått ny fin hvit farge på seg.
Ønsker ny følger velkommen til bloggen, stas når noen velger å følge med på hva jeg bedriver.
Jeg kan jeg love at det blir nytt bruktkjøp for uke 4.
Jeg venter nemlig på en pakke i posten
Gleder meg allerede til å få den.
Ønsker alle en fin lørdag.

4 kommentarer:

  1. Flotte bruktkjøp -pluss litt nytt :)
    Nei det er ikke hver gang en finner noe
    på disse bruktbutikkene som en
    bare må ha med seg. Og jeg merker jeg
    er blitt mer og mer "kresen" i hvert fall på pris.
    Gir ikke hva som helst for ting.
    Ønsker deg ei god helg og god "jakt" neste uke :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin kanne. :) Er innom blogglandia bare en liten tur i dag og
    da måtte jeg innom deg,du viser alltid så mye flott. :)
    Ha en fin Lørdag.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  3. Herlige bruktfunn ;-) Og kanner....ja, det får en aldri nok av...hi...hi... Jeg har en hel liten (les: stor) samling selv ;-) Men...jeg er dessverre ikke så flink til å bruke dem. De står for det meste til pynt...eller de blir brukt som blomstervaser. Koselig når man bruker dem til det de faktisk er ment til ;-) Tror jammen jeg må bli flinkere til det ;-)

    Ha en finfin ettermiddag og kveld!

    SvarSlett
  4. Vi er jo så glade for alt vi finner brukt.
    Her har du jo noen skikkelig fine saker.

    :) Inger

    SvarSlett