lørdag 25. januar 2014

Ukas Bruktfunn UKE 4.

Denne uka har det blitt litt brukt igjen.
Fikk faktisk to pakker i posten, med noen godbiter.
Ganske morsomt å gå å vente på pakke.
Litt som julaften da man var barn...


Først får jeg vise fram denne sukkerboksen.
Skikkelig slitt, men det liker jo jeg da.
Den har fått prøve seg som blomsterpotte.


Potten på blomsten var for stor til å få ned i sukkerboksen.
Så da tok jeg bare ett par brødposer utenpå hverandre, fjernet potten på blomsten
og puttet selve jordklumpen med røttene til blomsten oppi posene.
Så passet sukkerboksen som blomsterpotte.
Og jeg kan vanne blomsten når den trenger det.


Denne lille smørebrikken likte jeg såååå godt.
Har fått så sansen for reinsdyr og hjortemotiv at denne klarte jeg ikke motstå.
Denne heter "Rådyr" og er en i serien norske dyretegninger fra Stavangerflint.
Kan ane en ny samlenisje hos meg nå... hi hi.


Så var det denne lille boksen med Elvismotiv på.
Synes dette svart-hvitt bildet på lokket var kult.


Så til slutt var det 8 stk gamle kniver fra Sheffield.
Disse liker jeg så godt. De er skarpe og gode selv til kjøtt.
Har noen gamle norske kniver også og de skjærer biffen så lett som en plett.
Regner med at dere får se noe av dette i bloggen senere,
har jo noen planer for hvor jeg skal bruke dette.
Har bare ikke hatt tid til å ordne med plass enda.
Knivene må jeg nok pusse over med stålull på bladene, de er litt skjoldete.
Alt dette har jeg kjøpt på Qxl.no, der finner jeg også stadig skatter nemlig.
Ta dere en tur inn der på kategorien Antikk og kunst.
Mye morsomt der synes jeg.

Ha en superfin lørdag.
Her på Hadeland kan vi lage engler i snøen nå.
Jippi!!!

3 kommentarer:

  1. HEI
    mye fint her.
    hva måtte du betale for knivene? ser fine ut.
    leter etter jeg og...

    GOD HELG!
    klem TOVE

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du likte tingene.
      Knivene betalte jeg kr 40 for. Ett kupp rett og slett.
      Lørdagshilsen fra Marit

      Slett
  2. oy her var mange skatter
    så gøy
    fin lørdag til deg
    klem Eli:)

    SvarSlett