fredag 14. februar 2014

Det ligger i detaljene...

I dag har jeg rett og slett lyst til å vise fram noen bilder som viser
detaljene på noen gamle ting.
Det er dette som gjør disse tingene så vakre...


Lysestakene har jeg sprayet med kromspray.
Mønsteret på dem kom bedre fram når de ble kromfarget istedenfor bronsefarget.
Rokkokodekoren på lysestakene harmonerer med dekoren på fatene.


Slike gamle kopper med enten lykkeønskninger som her, 
eller "snill pige" og "kjæk gut" på er så for seg gjorte og fine.
Fine blomster i gulldekoren og flott skrift.


Gammelt steintøy er også superdekorativt. Selv med litt slitasje på kantene er dette flott.
Tallene på klokken er også fine med skyggelegging for å framheve dem mot bakgrunnen.
Jeg kan studere slike detaljer i det vide og brede.


Tror dette kan kalles ekte kjærlighet til de gamle tingene.
Men jeg setter pris på god ny design og kule retro saker også.
Have a nice day folks!

4 kommentarer:

  1. Hei Marit.
    Så fine detaljer og så mange flotte innlegg du har lagt ut
    siden jeg var her inne. :) Så sjarmerende dukke også. :)
    Ha en fin helg.
    Klem Mette.

    SvarSlett
  2. Enig, detaljene er det som gjør det vakkert.
    Ønsker deg en fin helg :-)

    SvarSlett
  3. Vakre ting - liker la øynene hvile på gamle skatter.
    God helg til deg.
    mvh TOVE

    SvarSlett
  4. Det er detaljene vi blir fascinert av, gamle ting har så mye av dette! Liker så godt de lysestakene dine!!
    Ha en fin helg, Marit!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett