mandag 24. februar 2014

DIY. Kakeform som brett.

Her hos meg kommer en idè sjelden alene, så også denne gangen.
Når jeg først var igang med spraymaling sist uke fant jeg fram et par saker til 
som jeg gjerne ville ha litt ny farge på.
Jeg hadde liggende en kakeform med en ekstra bunnplate med dette fine mønsteret på.
(Forma er kjøpt på loppis for et par år siden til en meget billig penge.)


Jeg har bare sprayet over bunnplata med grå spraymaling og bruker den som lysbrett.
Et kubbelys og noen silkeroser gav uttrykket jeg ville ha.
Både rustikt og litt sart på en gang synes jeg.


Den høye lysestaken var hvit før, men jeg ville heller ha den i grått.
Så da fikk den ny farge den også.
Kan være fint å ha noen flere ting i samme farge for å binde de sammen og gi et roligere inntrykk.


Fin form på kanten av denne bunnplata. Den er slett i midten og dermed kan 
den fint brukes som lysfat eller som fat til annen pynt.


Disse søte silkerosene kjøpte jeg på salg hos Nille i høst til kr 10 pr pakke med 4 stk i hver.
De ser da faktisk ganske naturtro ut. noe jeg er positivt overrasket over.


Nå er jeg glad og fornøyd med resultatet av forandringene på disse sakene.
Kan godt hende de får opptre i andre farger siden, det er det som er så fint med spraymaling.
En liten forandring tar null tid og krever lite forberedelser, det liker jeg.


Da må alle ha en fin dag og finn gjerne fram 
spraymalinga og spray i veg.
Rask og billig fornyelse er alltid gøy.

4 kommentarer:

  1. Takk for tipset - flott fata ble det!

    SvarSlett
  2. Så lurt med en slik kakeformbunn som lysbrett.
    Ble stilig.
    Ønsker deg ei god uke :)

    SvarSlett
  3. Det var smart :) og så fint det ble. Enig i det at å begrense seg til noen farger roer det hele ned og binder det hele i sammen.

    Takk for oppmuntringen rundt denne jakka som jeg er så ambivalent til :)

    Ønsker deg fine dager

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  4. Takk for fin hilsen inne hos meg i dag:)
    Så lurt det der var! Det ble jo riktig så fint:)
    Fortsatt fin kveld:)

    SvarSlett